Happy en hel dag! =)

Ja, ni märkte nog att jag va litt bobbig i söndags, hehe.
Men va f*n, saknar ju att ha min man hemma, så är det bara. En hel dag utan absolut något, det va ett tag sen va...så fy vad besviken jag blev.
Jag förstår ju Jocke med, de har mycket på firman och klart han ska ställa upp. Men när någon tar på sig något, så får han ju sköta det med.
Har varit en del fix i skogen nu med, när de ska få igång åteln och så, så inte mycket tid att va hemma.
Saknad av oss alla i alla fall.

Men vi fick oss en rejäl dos Jocke igår. Han tog ledigt =)
Han va hemma hela dagen!!
Happy, happy!!!
Så jä*la najs, så ni förstår inte!
En helt vanlig hemmadag och lite extralyx för mig...Jocke gick upp och jag fick ligga kvar =)=)
Hallå ja!
Inte för att jag kunde sova så mycket till. Jag försökte verkligen, men låg bara och halvslumrade en stund extra innan jag gick upp.
Så skönt. Att få ligga och dra sig, i lugn och ro. Vakna till och sen gå upp. Det va länge sen! =)
Ja, så ni förstår kanske att jag inte hade tid och lust att blogga =)

Bakade en mindre god kladdkaka med igår, gjorde jag. Provade ett nytt recept. Ska jag inte göra igen, håller mig till det jag har. Så ska bakas kladdkaka idag med, så kan vi mumsa ikväll istället =)

Jocke högg upp ved med igår, så vi kan få upp en härlig värme igen. Har inte behövts innan, men igår blev det lite kyligare här. Nu har vi får en vecka klart om vädret håller sig som nu. Men vårvärmen ska ju va på väg och håller det sig med plusgrader under natten med, eller iaf nollan, så behöver vi inte hugga upp mer just nu.

Men kapas och klyvas ved ska det göras ändå inför nästa vinter. Pappa har hjälpt oss fixa billig ved, det ligger i längder och ska fixas, så det får vi va med och göra själva.
Så nu i det närmaste ska det göras, så kommer det va eldbart till vintern.
Rätt najs att komma 100-200 kronor billigare undan per kubikmeter.. =)

Idag ska vi fixa här hemma. Hushållssysslorna stod på paus här igår, så det tar vi igen idag. Tvätt, disk, dammsugning och städning. Tar det i lugn takt, det kommer en morgondag med =)

Kaffekokaren har servicedag idag. Kaffet har smakat mög, så kannan har Jocke ställt på rengörning nu i morse och jag ska kalka av kokaren med idag.

Nu ska jag gå upp och hämta en liten, liten tös som har vaknat =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0