Städ och bullbak?

Jocke ringde och väckte oss idag. Det tycker jag om. När han ändå är iväg på jobb och jag inte får träffa honom på hela dagen, så tycker jag om att få vakna till hans röst.

Ja, det är ju som bäddat för en innedag med tanke på vädret. Så min planering igår om att vi skulle va hemma idag för att städa och baka kanelbullarna visade ju sig va rätt bra.
Ninni har redan häjlpt mig att plocka undan lite, sätta in i diskmaskinen och givetvis är det Ninni som sätter igång diskmaskinen. :)
Det under tiden jag väntade på att kaffet blev klart.

Nu ska jag ha i mig en kopp kaffe innan jag ska ner och tvätta Jockes träningskläder. Han har ju match ikväll och vår tvättmaskin är sönder..... :(
Det gillar jag itne alls, för i detta huset (som i alla barnfamiljshus kanske jag ska säga) så byggs tvätthögen på rätt fort...
Men den får byggas på till vi hör mer om tvättmaskinen. Om den kan lagas eller om vi får en ny.
Jag hoppas ju så klart på sistnämnda, hehe.
Skulle vilja göra om i tvättstugan...men vet inte riktigt hur lätt det är.
Jag vill ställa upp både tvättmaskin och torktummlare på nån slags bänk och ha dem brevid varandra...
Kanske kan ta tag i det sen nån dag, höra först om det är ok om vi gör så.
Nån gammal bänk kan jag nog hitta på nån loppis under sommaren :)

Ja, städning och bullar.
Städa behövs. Atlas fäller fortfarande en del, så hundhår finne set gott om och jag är lika trött på det varje år....
Sen ska jag se till att göra dehärrade kanelbullarna med.
Just det. Jag köpte såna mini marrshmallows, som jag tänkte att jag kunde göra nån god bojboj-dring med. Lite onyttigare dock (men skit i det) med liet grädde och sen lite vaniljglass, eller nåt... I vilket fall som helst, så är det ju an ganska bra dag för det med, lite mulet och trist :)

Nej, kaffet får jag hälla i mig nu och sen får jag komma igång :)

Sen ikväll ska vi in och kolla när Pappsen spelar matchen :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0