2 ok-stämplar i röven!

Det va dags för Ninnis 2½ års kontroll idag, så det va att styra kosan mot BVC.
Frida va så snäll och gick en sväng med Atlas under tiden :)

Upp till BVC och jag frågade Gun när det va jag skulle komma med Lillan....jag hitta inte hennes bok....
Men Gun hade planderat in båda töserna. Vad bra :)
Vi började med Ninni och Gun hade lagt fram lite kritor, kaffekanna, koppar, skedar, assietter, andra leksaker, boll...ja lite allt möjligt och Ninni högg in direkt och serverade oss kaffe :D
Hon ritade lite och lekte och roade sig under tiden vi pratade om allt och inget.
Så under tiden vi pratade och Ninni fixade lite med allt av varje där va att göra, så kunde Gun kolla henne under tiden med, så blev ju bra :)
Vi pratade lite om att Ninni är en "periodare" när det gäller mat...tydligen inte så ovanligt. Vi va inne på rätt spår, så vi ska bara fortsätta som vi gör.
Sen va det vikt och längd - hon är 89,5 lång och väger 12,3. Proportinellt och bra sa Gun. Ok, det va ju bra..

Sen va Ninni klar och det blev Lillans tur. Kollade så ögonen hänger med, att det ena inte stannar när hon kollar på ena och andra hållet...hon blev godkänd på testerna och sen va det vikt och längd på henne - hon är 65,5 lång och väger 6835. Godkänd hon med och hon följer sin kurva bra nu :)

Nu hade Nini hittat en docka med, så då fick besöket ta lite längre tid....dockan fick ju med byta blöja och vägas och mätas. Så hon fixade och hade sig med dockan innan den med blev godkänd och vi kunde gå :)

Vi körde ner till Ingegerd, Emma och Frida. Kaffe, kakor, snack och lek. Atlas lekte med Birks leksaker, päste i skuggan och va lugn och redig :)
Han vågade inget sen tror jag, för när han började vakta en gång och gick till grinden, så åkte den upp och vi alla röt till på samma gång att han skulle stanna. Han stannade ska jag säga och gick och la sig :D
Sen va där en liten gråsparv som kom och åt kex smulor :) Jättesöt!

Vi körde sen hem och Jonas och Amelia kom hit en stund medans Maria och Danny fixad med en bil.
Barnen badade, cyklade, lekte och åt frukt.
De blev hämtade, vi gick in och tog det lite lugnt, Ninni är nu däckad i soffan. Kan vila en liten stund iaf.
Lillan vilade lite men sitter här brevid mig och leker :)

Jocke är på väg hem snart, lite käk då och sen vet jag inte om vi skulle en sväng bort till Danny och barnen eller inte...jag fick inte fram det av Jocke när vi pratade, kom jag på nu...nåja, det märker jag sen :)

Kanelbullarna jag skulle baka idag....jag de äe fortfarande ingredienser på olika håll. Får ta det imorgon ist.

Nu ska jag plocka undan efter barnen ute på altanen och sen ska jag snart börja fixa maten...börjar bli hungrig!!

Höres!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0