En solig dag

Det blev en fin dag idag, soligt och varmt :)

Min pappa va här i förmiddags och hälsade på, töserna glada att träffa morfar, det va ett tag sen, men nu fick vi ihop en träff :)

Sen stack jag ut för att leta kantareller.....gick inte så bra.
Sen stannade en bil där jag hade parkerat och jag gick..halvsprang tillbaka ifall det va så att hon inte kom förbi. Men hon hade kommit förbi, hon ville mest höra ifall jag hittat nåt :)
Nej, hade jag ju inte och damen va så snäll! Hon sa att hon precis själv hade varit ute och plockat en massa och sa att hon kunde köra hem och hämta lite till mig!!!
Jag tackade, men menade på att det behövde hon absolut inte göra.
Hon sa att hon visste ett ställe precis i närheten, så hon körde och ställde sin bil, ut kommer damen-med sin käpp och börjar traska ut i skogen med mig :D
Och visst hittade vi kantareller!!
Dock va det inte många alls, men kantareller va det.
Vi pratade lite och vi kom även fram till att det va rätt plockat där innan, så jag fick inte med mig så mycket alls.
Jag tackade så hjärtligast för hjälpen, den snälla damen körde vidare och det samma gjorde jag. Men jag hittade inte mer, va nog fler som varit där jag stannade igen, va rätt nertrampat.
Men, men jag fick komma ut lite iaf och jag ska se om jag kanske tar mig ut nån morgon i veckan som kommer igen.

Sen hem igen. Morgan hade kommit och sen har det varit en lugn dag.
Vi har snackat och Jocke och Morgan stack ner och hämtade mat. Käkat och snackat mer, suttit ute på altanen och ja, haft en allmät lugn och trevlig dag :)

Jocke stack ner till Hörby och handlade och hämtade söte-Frida :)
Hon stannar här i natt, så jag kan hänga med Jocke ut på marken tidigt, tidigt imorgon bitti för att spana lite :)

Sen imorgon ska Ninni få en Mamma-och-Pappa-dag!! :)
Tror hon kan behöva och tycka om det. Få ha oss för sig själv en stund, utan lillasyster.
Så jag har funderat på att vi ska sticka upp till Kristianstad, till Andy's Lekland, kan hon nog tycka är kul :)
Kanske ta en glass på vägen hem :)

Nu är det jaktfilm som gäller, Jocke tittar redan och jag småkollar då och då.
Inte länge kvar nu till premiären!!! Längtar..... :)

Jag skulle ha lagt upp lite bilder till er, men det kommer nog dröja innan jag kan det, för nu kan jag inte ens lägga in bilderna på datorn från kameran via sladden....
Så jag måste ha ett nytt minneskort, Jocke misstänker att det är helknas, därför jag har såna problem. Så ja, ni får ha bilder sen istället...

Ha de nu, så hörs vi sen gott folk!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0