Bröd och sol!

Blev inget målande. Kom på att vi inte har nåt bröd och att det låg ett par jäst i kylen som behöver användas. Så nu är en av dem iaf väck, det bakas bröd! :)

Ninni hade inte vaknat än när jag började, så Lillan fick hålla mig sällskap. Men sen hörde jag att Ninni med va vaken...det började låta om Jockes telefon.....så det va bara att gå upp och rädda den och ta ner Ninni :)

Nu står degen på jäsning, Lillan sitter och leker på golvet och Ninni mornar sig i andra soffan till Pettson och findus :)

Det blev mycket deg....jag kom på mitt i allt att jag brukar ju bara göra en halv sats, så det blir ett bröd eller några bullar. Så nu tror jag att jag delar degen, hälften bullar och sen ett bröd, så slipper vi vänta så länge. Räcker ju att det ska jäsa en massa...

Det är soligt och fint ute och det gillas skarpt. Jag vågade knappt säg nåt innan, ibland äe det ju så fint på morgonen och sen blir det bara mög av det. Men ser lovande ut för dagen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0