Vill ha vår

Då va det...tjoff, måndag igen. Ny vecka och den sista i januari.
Jag längtar till våren nu, tycker om snön men nu har vi haft en riktig vinter och nu när det va finare väder ett par dagar med plusgrader, så blir jag lite otålig och vill ha vår NU!
Vill kunna vakna och titta ut på omgivningen utan att se ett täckre av packad snö och is överallt. Vill se mer av trädgården, ängarna och vägen. Vill se hur allting börjar komma till liv igen och sen hur knopparna börjar kämpa och till slut börja slå ut och lysa upp allt med den härligt gröna färgen.
Vill känna solens varma stålar i ansiktet, få vårkänslor, lägga undan alla tjocka jackor, vantar och mössor.
Längtar och hoppas att våren vaknar snart.

Ninni kom till mig kvart över 7 i morse, strax efter att Jocke hade kört. Jag vaknade inte när Jocke gick upp förrän han kom och gav mig hejdå-pussen. Blev sent i natt, vi är helt hooked på serien!! Se den hörre ni. Californication!
Hur bra som helst!
Ja, Ninni kom gick och hämtade napp och snutte och sen kröp hon ner under täcket och vi somnade om igen =)

Sen ringde Jocke och väckte oss vid 9-tiden. Jag gick upp och Ninni bara vände sig om, haha =)
Men hon vaknade hon med sen och dagen startade.
Hundarna är gollar idag...så drygt! Vill att det ska bli vår för den sakens skull med. Att kälen släpper och vi kan bygga deras nya rast gård. Ingen liten blir det ju heller, de får halva trädgården. Najs, så glada de kommer bli =)
Sen ska de få springa dag ut och dag in om de vill. Ska fixa aktiviteter till dem med där så de kan ha annat att göra än att mucka med varandra =)
Atlas startade dagen med att gå över till grannens tomt...(den snälla grannen)...de hittar alla hål i buskarna och sen är de väck. Hon har mog fågelbord på sin sida med, så fåglarna är ju roliga att jaga med, så igår när Cox spanade in dem.

Vad vi hittar på idag vet jag inte. Ovanligt va...?
Ninni ville måla innan när vi va och fixade med "bettefinne", men jag har inte fler tomma dukar. Blir hon sugen på att måla sen igen idag, så ska vi nog kunna fixa till nåt med bygg-pappen jag har lagt ut på golvet. Klippa ut lagom bitar och sen är det bara att måla =)
Behöver ny färg med snart.

Så, nu är det iaf kaffe och Ninni kom med sina klossar =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0