Uppe!

Yes allehopa, jag är uppe och gick upp med Jocke lite i 7! =)
Inte illa.
Ska ju inte va den som är den och säga att det inte hade varit skönt att gå och lägga sig igen och knoppa in. Snuffa ner mig i Jockes kudde och lägga täcket över mig så det nästan täcker huvudet med =)
För det hade varit skönt...
Men. Sen hade säkert Lillan väckt mig precis när jag hade varit på väg in i dimman och sen hade Ninni säkert med vaknat när jag hade bökat rundor.
Så nu är jag uppe ist, har satt igång kaminen och är beredd när Lillan är på G =)

Jag dricker lite kaffe och sitter här och ugglar tills Lillan vaknat helt.

Nåt jag glömde berätta igår är ju om tanten till granne vi har. Kärring kan ni få kalla henne med om ni vill. Det gör vi!
Jag va ute och tog ett bloss, pratade med Jocke och såg att hon kom gående.
(Vet inte om jag berättat om när hon gnällde på Jocke om att vår snö efter snöröjaren har hamnat lite på hennes tomt med. Där hon går ut på Bjällebacksvägen-via vår infart!! Att hon inte kommer förbi och surar över det, skulle ringa polisen och allt)
Jag såg att hon gick på den stora vägen och vi nämde bara att det va ju tur för henne att hon inte genar genom hela vår genomfart.
HA!
När jag sen satt vid köksbordet så ser jag kärringen komma gående. Genom vårt!! Från Bjällebacksvägen, genom vår tomt, för att komma ut på stora vägen och sen in på hennes egen infart!
Denna kvinna tände direkt!!
Sen fattar jag inte varför hon inte gick här igenom redan när hon gick hemifrån..
Jag gick ut på altanen och undrade vad hon höll på med och hon började bjäbba om snön igen och att hon inte kunde komma ut på vägen det hållet.
Sa till henne att hon har ju lika väl gått genom vår tomt hela tiden så mindre saker kunde vi ju bry oss om. Bara att röja din egen infart på alla buskar och skotta där, så kommer du ut och du behöver inte gå genom vårt.
Ja, hon tog ju ett par steg på vår sida, men nu va där ju så mycket snö!!!
Blablabla....
-Ja, just det. Röj på din egen sida ist, så slipper du bekymmer!
Hon tyckte inte jag va så trevlig och kunde inte förstå varför vi skulle va så omöjliga.
-Ha, ja du. Det är du själv som satte den ribban när vi flyttade hit och gick och babblade en massa till Frida. Och kom inte med att du inte visste att hon inte va jag, för det förklarade hon för dig ganska snabbt.
Då hette det nu ist att hon tänkte att Frida kunde framföra det hela till oss. och hon hade minsann varit så snäll mot oss som inte anmälde oss för hundarna, att de stod bundna. (Precis när vi flyttat hit och inte fått upp gården än)
FÖrklarade för henne att hon hade kunnat vänta med att säga det hon ville tills hon kunde prata med mig eller Jocke och inte komma hit när Frida va här. Att Frida inte skulle behöva gå och tänka på om hon skulle komma hit och gnabba. Och vi hade kunna va helt underbara grannar och hjälpt henne med saker och ting om hon själv hade visat en bättre och trevligare sida än en kärringsida.
Och vi hade lika gärna kunnat änmäla henne för hur hennes tomt ser ut.
Den punkten tycker hon inte om när vi tar upp! Haha =)
Då vände hon sig och mumlade nåt, förstod inte vad det va med oss och sa att så länge hon inte kom ut på andra vägen pga oss, så skulle hon använda vår genomfart.
-Det ska du ge fan in och ta du hit polisen om du vill för detta , för då kommer de och knacka på hos dig med! Så skärp dig och skaffa dig ett liv kärring!
Sen gick hon runt granen och försvann.

Jag va så arg.

Men sen ringde Maria och jag blev glad igen =)
Hon kommer om ett par timmar, knapt. Vi pratade om att gå och fika på bageriet. Men ska höra om vi inte kan stanna här ist, så hundarna slipper bli lämnade för länge på varsitt håll.
Så kan ju barnen med leka lite =)

Ja, nu har jag hunnit va uppe och hämtat Ninni som vaknade och Lillan hon äter.
Hoppas ni alla får en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0