Maria-besök!

Vid 10-tiden kom Maria med Alicia och Olivia. Så roligt att ses igen!!!!
Töserna började leka direkt, de klaffade bra ihop. Lekte med dockorna, rättade varandra, talade om vad man får göra och inte får göra. Hur goa som helst!
Alicia är 3 så, det skiljer ju sig inte så mycket mellan dem. De lekte bra ihop iaf, jättkul! =)
Vi snackade, ammade våra små och snackade lite till. Massa frågor och massa svar. Jag önskar vi hade bott närmre varandra.
Ska definitivt köra dit när vi har bil!! Kan kanske köra och hälsa på dem när de är hos Marias föräldrar med, så får man träffa dem med igen =) Mamma Mu! :D
Maria gick bort till affären och köptr bullar och fika. Jag blev kvar med barnen och hundarna som va på altanen.
Jocke kom helt plötsligt in genom dörren. Han hade ändå vägarna förbi när han skulle till nästa jobb, trevlig. Det får han gärna ha lite oftare, så får man säga hej till honom sådär mitt på dagen med =)
Maria kom tillbaka så de med hann säga hej till varandra och sen körde Jocke igen och vi satte oss efterhand och fikade.
Töserna va hungriga, satte sig fint vid bordet direkt och sen kom Alicia "mammorna, kom nu."
Haha, vi babblade för mycket =)
Vi åt och snackade ännu mer, barnen åt bra och sen lekte de vidare.
Avundade allt efterhand och de två lekkamratena började bli lite tröttare, det märktes.
De packade ihop sig och körde tillbaka igen.
Ninni varvade ner en liten stund till Mumin och sen kom det : "Ninni vila stund"
Bara att lägga henne och hon somnade gott direkt =)

Så roligt att få träffa Maria igen. Bästa kompisen när jag va liten, sen har åren gått, saker har ändrats hit och dit, familj och barn har vi båda och så mycket att prata om!
Härliga, glad Maria!
Ja, jag längtar tills vi kan ses igen och jag hoppas att det inte kommer dröja för länge =)
Hon ska minsann med få 1000-frågor, haha =)

Nu sitter jag här, helt tyst är det helt plötsligt. Tv´n ville inte som jag så det stängdes av. Men kaffet har nog puttrat klar, så en kopp java och ner i målarrummet en sväng kanske... =)

Jocke är på sitt sista jobb, sen ska han klödda lite med jobbebilen och sen kommer han hem och håller helg!!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0