Lördagen

Det va ju kalas igår, Jonas och Amelia blir stora barnen och fyller 5!! =)
Så jag, Ninni och Lillan gick ditoch firade. Kakor, tårta, kaffe och läsk. Massa namnam, Ninni tuggade på =)

Sen fick vi går hem igen så vi kunde städa upp lite och Jocke, som hade stannat hemma och byggt i garaget, han stod för matlagningen.
Vitlökspregad fläskfilé, hasselbackspotatis och svampsås. Såååå gott!!
Anette och Richars kom som middagsgäster. Galningarna hade handlat målarbok, kritor oc hansiktspennor till Ninni och ramar till mig. Sånt behöver man ju inte göra för att komma hit. Vi tycker det är kul att de kom. Men väldigt snällt. Så tack ska ni ha.
Jag ska fixa ramarna idag =)=)
Ninni började måla direkt. Ansiktspennorna tar vi idag =)
Hundarna fick namnam. Grisöron och ben. Atlas högg glatt in direkt. Men mas-Cox blev sketarädd för benet!! Hahaha, gollehund.
Det tog lite tid och jag drog av små bitar till honom, han smakade och kom på att det va ju rätt gott. Men njä...lit veligt va det allt och det slutade med att när Atlas dlat sitt, så fick Cox en av de bitarna. Då gick det bra. Sen lossnade det och pågarna har turats om med alla bitar. Lyckliga killar =)
Vi åt gott, trevligt sällskap, satt sen och drack kaffe och snackade. Jättetrevlig att ha dem här. Jag gillar dem. Ja, Jocke med, det vet jag
Bra människor!
Kvällen avrundades och vi tackade och hejade.

Jag och Jocke spelade en runda Hold´em. Jag vann, moahahahahaaa!
Sen började vi se en film , men stängde den och somnade. Lagom trötta...

Idag ska bygget i garaget fortsätta. Ninni ska hjälpa pappa och det är hon ju lagom stolt och glad för!!
Nu sitter hon och tittar Monsters Inc och äter macka, sen ska de ut och jobba =)

Jag ska under tiden se om jag kan fixa med källaren.....snön smälter. Vatten i källaren. Nej, helt rätt, inget kul alls!!

Jocke ringde precis...han ahr åkt av vägen. Väntar på att nån bonde ska komma och dra upp honom. Han skulle bort till Skogstrollen och hämta nåt.
Får vi se när han kommer.
Lagom lissen Ninni kommer bli om det tar tid och hon hinner gå och vila innan han kommer och sen kommer igång med garaget....

Nä, källaren nästa...suck...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0