Kaffe och kyckling

Jocke åkte ju iväg med Richard och Anette till skjutbanan.
Mange ringde mig sen och fråga om jag bjöd på en kaffe. Japp, gärna! Så trevligt sällskap och snacka över ett par koppar kaffe.
Sen kom Jocke med hem och han och Ninni (som då tyckte hon hade vilat kart efter ca 30 minuter...) åt toast och senare körde Mange hem igen.
Ninni hade egentligen inte vilat klart...så som ett brev på posten kom den gnälliga Ninni fram och jag gick upp och la henne igen. En liten vila till hade varit bra, såg inte ut att hon skulle klara sig till kvällen, så även om det skulle bli en tidig kväll.
Så upp med henne och vi la oss med och vilade, trötta båda två.
Men det blev inte så mycket vila.
Jag vaknade till av Jockes telefon, men det gjorde inte Jocke. Sen somnade nog aldrig Ninni ordentligt. Jag hörde henne snacka med mig, men det va ändå på det viset hon gör när hon är trött och kommer somna.
Men sen sa hon att hon hade kissat och bajsat och hon kastade iväg nappen.
Jag tog med för att byta blöjan och då ser jag en helt spritt språngandes nakenfis i sängen.
Hon hade som tur är inte kissat eller bajsat i sängen.
På med ny blöja och kläderna och sen la jag mig med henne, hade varit najs om vi hade kunnat slummra till lite.
Men nej.
Så det va bara at vi gick ner, jag satte på kaffe och väckte Jocke som kunde vakna lida lite med mig och va trött tyckte jag. =)
Så den " vilan" gjorde ingen nytta, blev snarare värre. Så jag är rätt trött fortfarande.
Antagligen en tidig kväll ikväll.

Jocke körde en stund efter vi piggnat till, ska hjälpa Micke med jobbebilen.
Maten, ja det blir sen middag, men kyckling är i ugnen och jag ska snart börja fixa med riset och såsen. Är hungrig!!
Det blev inga popcorn för Ninni igår och hon såg burken med popcorns kärnorna innan, så jag ska poppa lite till henne sen efter maten. Blir hon gladfis =)

Så, nu har Lillan tradet, vi får gå ut i köket och fixa klart maten =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0