Strömavbrott

Det började blåse mer och mer och till slut va det storm.
Vi gick upp och la oss, men jag kunde inte somna. Väsnades som fan...så jag tog min kudde, tog med mig Lillan och gick ner och la mig.
Kaminen höll jag igång och sen somnade. Men har sovit rätt dåligt. Vaknade till och då gick strömmen...jag kastade in mer ved i kaminen, värmepumparna slutade ju när strömmen gick.
Sen vaknade Lillan vid 4 och åt, fortfarande ingen ström.
Vaknade när Jocke kom ner, fortfarande ingen ström.
Somnade om, Jocke ringde och väckte mig vid 9, ingen ström.
Jag somnade om, vaknade och gick upp lite i 10, ingen ström. Ringde elbolaget, för många som ringde så jag kom inte fram. Precis när jag la på, så kom stömmen! =)
Sen försvann den igen efter ett par minuter....kokaren, som Jocke hade slagit på i morse, hann iaf puttra ner lite kaffe i kannan. Dock sketastarkt! Men jag spädde ut det med mer vatten =)
Under de här få minutrarna, så hann jag precis sätta mig vid datorna och komma i på Eons hemsida, såg att det va många som va utan el. Ugnefär då försvann vår el igen.
Jag försökte ringa igen och fick då reda på att de beräknade vara klara med allt vid 20-tiden ikväll-
VA FAN!!
Jaha. Ninni vaknade, jag förklarade att ingenting funkade här hemma och hon va tvungen att prova alla lampor för att bli övertygad.
Så vi åt lite frukost och sen plockade vi fram vattenfärgerna. Vi målade rätt länge. =)
Plötsligt hör jag värmepumpen gå igång igen och kaffekokaren fortsatte där den blev avbruten innan. Den kom tillbaka och den stannade!
Så skönt.
Då va klockan omkring 14 och Ninni som började bli lite trött, frågade efter film =)
Så Trassel satte jag på, vi satte oss och mös en liten stund och sen gick hon la sig.

Jag har druckit lite godare kaffe, fixat med mitt och klöddat med bredbandet som inte kom igång förrän nu för en stund sedan.
Lillan ligger här brevid mig och har snackat en massa och myser med sin Hello Kitty spelnalle =)

Ninni vaknar nog snart. Men hon har varit vaken lite i natt hon med. Lite efter vi hade gått upp och lagt oss, så vaknade hon till "bosor, kallt ute, brrrr" :D
Sen är det middagen som ska göras och sen får vi väl se om det händer något. Inget höjdarväder att gå ut i direkt idag heller...


Målar-tajm












Mys =)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0