Natt-äventyr

I natt vaknade jag av att Ninni va ledsen och ropade efter mig. Jag hörde ett prasslande ljud, som jag först trodde va en nalle, som har prasslande öron.
Men jag vaknade till, satte mig upp och lokaliserade ljudet, det kom nerifrån!
Jag sprang ner och såg Ninni ståendes uppe på köksbänken!!!
Mellan tårarna och snyftningarna fick hon fram "Mamma elp....Ninni ubba.."
Hon hade hittat påsen med Dumlekulbbor och skulle ha en klubba tyckte hon, men fick inte bort pappret! :D
Jag fick förklarat för henne att hon inte skulle äta nån klubba, hon skulle vila som alla vi sndra gjorde. Klockan va halv 3!!
Jag värmde upp lite bojboj till henne, hon drack en skvätt och sen gick vi upp och la oss.
Hon låg hos mig en stund, klappade mig i ansiktiet, mös lite, och klöödade....kom fram till att hon inte skulle somna där, så jag gick och la henne. Och hon somnade.
Knas-unge!!! :D

Ja, säkert inte sista gången hon hittar på nåt sånt.... =)

Jocke ringde och fick upp oss vid 9-tiden idag med. Visst hade jag kunnat sova ilte till, men jag har ju sagt till honom att han kan ringa och väcka oss vid den tiden om han vill. Så blir inte hela dagen fördärvad heller. Upp i lagom tid =)

Vi har tittat på Nalle Puh och ätit frukost och myst. Lekt lite med studsbollen och nu tror jag att Ninni börjar bli trött, dags för vila snart.
Hon tittar på Simpsons The Movie, som hon frågade efter. Hon har tittat på The Simpsond sedan hon va bebis =)

Haha, nu har systrarna Lack ett litet möte och snackar igenom dagen verkar det som =)
Lite näspussar och kramar och hålla handen =)
Älskade töserna!!

Idag....ja jag vet inte riktigt. En maskin tvätt ska det bli iaf. Ska se om jag kan gå ut och få rätt på motorsågen...är ju inte så glad att fixa med saker jag inte riktigt vet hur de funkar och inte är mina....men tar en liteb koll på den iaf. Jocke hann inte igår. Ja, annars kanske han kan kolla på den när han kommer hem sen.

Nu vill jag minsann ha lite kaffe...lite extra trött efter dessa nätter Ninni börjat sova i stora sängen...hon kommer ju upp nu när hon vaknar till...

Java!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0