Morrn alles!

God morgon!...ja god morgon är det, men en trött god morgon. Micke va här igår kväll, snack och lite mer snack bestod kvällen av, som sen blev natt. Och lite mer natt.
Jag satte för spjälsängen för trappen igår, vi måste fixa till det där så Ninni inte kan gå ner mitt i natten. Men det löste ju sig rätt okej så länge =)
Men flytta sängen kan hon ju och det skulle hon nog fixa till i morse. Jag vaknade av att Jocke tog henne och la henne ner i vår säng.
Inte för att hon skulle vila...hon gick och hämtade lite leksaker och sen bjöd hon mig på kaffe och nåt annat jag inte vet vad det va, under tiden jag försökte övertala ögonen att inte va så grusiga och tunga...
Jag fick mig nog nästan en halvtimme till, men då åt Lillan med under tiden.

Sen gick vi ner och vi mornars oss lite mer här i soffan. Eld är det i kaminen och jag såg att veden jag bar in här i torsdags börjat sina, så det få bli ut idag och bära in det som ligger klart och kanske såga upp det sista med. Är inte så mycket kvar.
Sen får vi hem en massa ved om en vecka eller så. Skönt, inte för att vi kanske kommer behöva mycket mer nu denna säsong, förhoppningsvis inte iaf. Men under sommaren kan det ju va lite mysfaktor med kaminen =)

Idag vet jag inte vad som händer. Jocke och Micke ska nog ut en sväng till marken och kolla läget med grisarna, men annars finns inget planerat.
Mys och lugnt tror jag =)

Nu ska jag hälla i mig kaffe, det har bubblat klart nu =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0