Kalpp på axeln

En stor klapp på axeln ger jag mig själv. Så redi jag va igår!
Ninni vaknade strax innan Jocke stack, sen sov vi inte mycket fram till sådär 9 eller om det va innan vi gick upp.
Mornade oss, men Ninni va inte på super humör. Redan vid 10 började hon bli trött igen och vid 11, tror jag, så fick hon gå och vila igen.
Eftersom hon va så pass trött, så tyckte jag inte det va lönt att klä henne och gå ut, så när hon hade lagt sig, så la jag Lillan i vagnen och klädde mig själv, tog ut hundarna i gården och sen började jag.
Jag städade på gården, röjde, städade och sopade "vår" del av garaget. Ställde iordning allt. Tog in resten av stockarna som låg på gården. Började plocka ut och sortera i "hundarnas" del av garaget. Ninni vaknade, så hämtade ut henne, tog med kex och dricka, så vi började med att fika lite.
Sen fortsatte vi och Ninni hjälpte till. Hon klippte lite gräs med sin gräsklippare med, räfsade, sopade och bar ut sån som skulle kastas från hundarnas del =)
Vi fixade och donade och Önneköp hörde en annorlunda sång av hundskall och Anna som visslade på hundarna. Suck!
Men det fick dom ta helt enkelt, nu skulle det bli ordning där ute. Dryga är bara att Cox verkar inte bry sig om halsbandet lägre. Han skäller slut på sprayet, sen är där ju inte mer..... =(
Nåja. Lillan vaknade, precis när jag bara hade lite, lite kvar att sopa upp och kasta i sopsäcken. Men hon fick nappen och sen låg hon och tittade och snackade lite med figuren som hänger på vagnen. =)
Så sen plockade jag abra in efter oss och sen va det klart.
Så bra!
Så duktiga vi va =)

In och Lillan åt, Ninni slappade i soffan till film och filade lite.
Jag tog in hundarna, de fick stå på altanen då det va rätt skitiga. Så jag tog ut vatten och tvättade av dem och sen fick de stå där och torka.
Jag fixade disken och köket, Ninni satte sig och målade.
Jag tog fram dammsugaren och tog ett varv med den och sen när jag ändå va igång så tvättade jag golven med. Ninni fick en macka och sen kom Pappsen hem. Han lagade mat och Lillan åt, vi satte oss till borda och käkade, lite glass till efterrätt till Ninni och sen lite chill innan Ninni gick och la sig.

Vi tog det lite chill, Lillan va inte på bra humör, men gick som tur är över när vi gick och la oss.

Så. Strax innan middag, fram till halv 7 höll jag igång och jag fick gjort massor! Så najs! Det va fint väder och solen sken! Underbart!

Nu ska jag ge hundarna frukost och sen själv få i mig lite frukost. Ninni har suttit och ätit kex med korv. Hon bredde kexen själv =)

Höres sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0