Vatten över huvet?

Ja, jag sitter häroch funderar på om jag har tagit mig vatten över huvet...?
Ninni önskade ju sig en tårta när hon fyller år och jag tar då tillfället i akt att göra en redi tårta. En sån som är täckt med ett täcke. Inte grädde.
Jag har sedan kanske en månad tillbaka forskat rundor om det här med tårtor och kommit fram till att jag ska täcka tårtan med MMF (marshmallow fonant), vilket jag tror är lättare och det är inte så många ingredienser som de andra sakerna man kan göra.
Nu tänkte jag att jag skulle göra dne här mmf idag, då den kan ligga några dagar innan man använder den. Så har jag förberett mig vad jag kan innan tårtan ska göras.
Man ska kunna gör blommor och så med mmf, men vad jag personligen uppfatat det, så blir själva dekorationerna fan så mycket finare med SP (sugarpaste) eller FP (flowerpaste).
Men nu håller jag mig till mmf och ja, vi får se hur allt går.

Sen ska jag göra fluff som fyllning. Två olika hade jag tänkt, men har nog inte riktigt bestämt mig för vilka två än...
Har tills på fredag på mig!

Varför i hela värden ger jag mig då på allt detta, kan ni ju kanske då undra.
Jo, Ninni vill ha en tårta. Och tillfället i akt tar jag, om ni inte redan här märkt det, då jag tycker det är skitroligt att baka. Tårta har jag nog aldrig gjort alls förr, men nån gång ska väl va den första....
Ja, jag vet att Lillans gick rätt åt helvete.
Men denna gången ska jag inte har barnen om benen. Inte stressa. Jocke får hålla dem ifrån mig när jag verkligen behöver va ifred.
Sen att Jocke går på jouren på fredag är väl inte en fördel i detta ändamålet. Men jag har redan tänkt på det. Då gör jag själva tårtan när töserna sover! :)
Ahaa, litt smart va?! ;)

Haha, ja shit. Vi får se hur det går.
Blir kanske som svärmoren min sa igår, att man kanske ser på fb sen på lördag hur jag svär över tårtan och skiter i den :D
Men faktiskt, så har jag tänkt på det här med mmf med och att täcka tårtan. För om jag inte lyckas, så tar jag bara grädde istället och täcker den med! Tadaaa!!!
Litt smart igen?!
Jag är på topp!! ;)

Nä, nu får det va nog om detta till jag har satt igågn, gör mig sjäv mer och mer nervös nu bara när jag rabblar upp alla back up planer jag har för allt...

Kaffe!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0