Soffpotatis tack!

Jag vill vara just det nu, soffpotatis!
Känner verkligen bara för att få lov att bara ligga i soffan hela dagen och päsa, glo på film och inte behöva göra något alls. Inte vara någon till lags, inte behöva springa fram och tillbaka.
Med andra ord, jag är riktigt trött idag...!
Det va faktiskt ett tag sen jag va såhär trött.
Och nej, ni behöver inte banna mig för att inte ta tillfället att vila när töserna vilar, för jag bara väntar på att Ninni ska slockna så att jag med kan göra det...!
Om inte Lillan pajjar allt...låter som att hon vaknat igen....suck. Inte idag...

Vi körde in till Hörby i förmiddes, handlade och träffade på Frida :)
Sen träffade vi Åsa med när vi va på väg till mormor för att hälsa på henne en snabb sväng. Överraska henne lite.
Hon va dock inte så rolig att hälsa på idag, verkade hängig och trött. Sa inte så mycket.
Men vi fick iaf träffat hennes nya vän, en undulat :)
Jättesöt liten rackare!
Inte för att han sa så mycket och lite rädd verkade han. Sa till mamma att hon får snacka lite mer med honom, så han blir lite tamare.

Sen fick vi köra hem, packade in varorna och sen åt vi lite risgrynsgröt med saftsås. Så gott!!
Töserna åt riktigt bra!! Va t.o.m så att jag blev förvånad :)
Atlas är inne igen, avspolad och ligger och päser på sin filt.
Han får stå ute imorogn med, för då ska töserna till farmor och jag ska till Center Syd med Frida, Emma och Ingegerd för julklappshandling! :)
Ska bli riktigt skönt att få komma iväg en sväng! Riktigt skönt...

Jaha, nej det verkar inte som att jag får vila något....Lillan är vaken och Ninni verkar inte va i närheten av en vila...ska jag då trösta mig med att det kommer bli en tidig kväll för de små damernas del?
Ja, faktiskt!
För kommer de i säng tidigt, så kan jag och Jocke gå och lägga oss lite tidigare, men ändå ha fått vår egentid :)
Sen om töserna vaknar tidigt imorgon spelar ingen större roll egntligen, jag går ju upp med Jocke ändå.

Ja, vad jag har hört, märkt, sett...så är det inte mycket snö som kommit. På många håll ingen snö alls.
Men här har vi snö, har haft det sedan i helgen. Inte är det mycket, det kom ju en del, men har smält bort rätt mycket med. Men det låg ny snö i morse iaf :)
Så om inget annat, så får ni ta en tur till Önneholla till jul, så får ni se snö iaf ;D

Ha de, höres!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0