Sjukstuga...

Ja, här har det hållts sjukstuga. Eller är det sjukstuga får jag nog säga. Det är inte över än...

Ninni fick ju ferber, allmänt hängig, hostig och snorig. Sen va det Lillan som hängde på och Jocke fick stanna hemma igår, helt kass....
Jag fattar inte att jag klarat mig. Men vad det än är som gör att inte jag lägger mig pall, så är jag tacksam för det och hoppas att det förblir såhär.
Jag vill fan inte bli dålig till jul....!!

Ninni har, trots att hon är sjuk, en hel del energi. Så hon har fått lugnats ner då och då, så kroppen får vila och ta det lite lugnt.
Lillan däremot va världens slösäck igår. Snurr i bollen av febern, va inte mycket aktiv tid hon delade med sig av. Va mest att man skulle mysa med henne en massa och hon sov mycket.
Vi får se hur denna dagen artar sig.
Lillan sover än, det hade jag och Ninni med gjort om Ninni bara hade legat kvar i sängen som jag sa till henna att göra när jag gick ner och gjorde välling till Lillan så att hon kunde somna om ett tag till.
Det hade varit skönt med en timme eller två till. Och Ninni hade med behövt det, men nejdå....

Granatäpple!
Det är visst något som ska vara riktigt bra, som jag inte hade en susning om.
En som Jocke va och spolade hos, sa att han höll sig frisk genom att gricka saften från äpplet, blandat med lite socker. Han sköt upp förkyldningar och mög med det.
Så jag köpte granatäpple igår och hela familjen drack!
Det va faktiskt inte så tokigt och det ska vi fortsätta med.
Jocke kollade upp lite mer om frukten och det visade ju sig vara en riktigt super-frukt!!
Ska t.o.m va bra för män med prostata-canser. Info om det får ni säjlva leta fram på nätet, står massor, men jag vill inte sitta här och snacka om något jag inte kan mycket om ...
Men tycker lätt ni ska testa denna frukt! Jocke kände sig klar i huvudet sen, Lillan kom igång under kvällen, åt t.o.m rån. Om det va frukten, jag det vet vi ju inte helt hundra, men verkde så. :)

Musikhjälpen!!
Den har ju gått av stapeln, på P3 och SVT Play!
Kära ni, lyssna/titta på detta. Är så bra!!!
Och skicka iaf en önskelåt. Det är för en god sak och gör stor skillnad!!
Vi har tittat på det sedan det började, förutom när vi sovit. Och vi har skickat in en önskan. Vi har inte fått höra den, men det ärju rätt många önskningar som kommer in till dem... :)
1 miljon kronor kom de upp i igår, fattar ni!!
Lyssna på P3, så får ni all info ni behöver, eller gå in HÄR


Nej, nu ska jag ha den där koppen kaffe som gör att man kommer igång...den har stått och väntat på mig nu i 20 minuter...och sätta ig¨ng musikhjälpen på min dator, Ninni kollar på en film, så hon har snott Jockes och tv´n :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0