Ny vagn!

Igår hämtade jag vår "nya", ja för oss är den ny ju :)
Maria och deras gamle vagn, större hjul så man kan köra även om det kommer snö, fjädring, lite trevligare att köra, drar inte som den vi har nu...så galen jag kunnat bli vissa dagar på det. Den drar på ena hållet, så jag får gå och trycka emot på andra håller. Lagom ont i armarna sen...
Men nu har vi en bätte vagn :)
Den har ju visserligen inte svängbara framhjul, som den andra, men just att där är fjädring och det är lite större hjul-lufthjul, så är det bra att köra ändå.
Vi tar premiären idag!

Igår somnade vi på soffan innan klockan hunnit bli 22. Jag vaknade vid 01 och förberedde kaffekokaren som vi inte gjort än och sen gick jag upp och la mig.
Ninni vaknade idag innan Jocke körde till jobb. Så fick de med träffas nu på morgonen :)
Vi sitter härnu i varsin soffa och ugglar. Ninni kollar Barbapappa...ovanligt..

Idag ska det bakas. Pepparkakor och Lusskatter!! Mums!
Ska ta en snabb svängom och städa lite först när vi lämnat Ninni, sen göra degen till lussekatterna, så kan vi baka tillsammans sen när vi hämtat Ninni igen :)
Sen ar vi ju ett pepparkakshus med vi ska göra. Se om vi kan göra det på lördag kanske.

Nu ska jag ha lite mer kaffe och snart vaknar nog Lillan med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0