Man bara tappar allt...

Är så tråkigt när Jocke säger : Ja, vi ses väl nån gång ikväll...
Han har jättemycket jobb. Pratade med honom när jag va på väg ner för att hämta Ninni, och han sa det, han hade 16 jobb som väntade.
Han jobbar som en galning. Han står med allt själv med...de andra håller på att flytta firman till en annan byggnad.
Jag förstår att de vill ha Jocke ute på jobben. Han gör allt ordentligt och han jobbar i ett tempo som jag har svårt att tro att de andra kan komma upp i.
Men tycker synd om honom att det ska va mycket att göra...han komme nog inte få träffa Lillan idag heller...är te dagar sen nu de sågs.
Man tappar gnistan när man vet att han inte kommer hem förrän "nån gång"...det är ju hans hemkoms man ser fram emot om dagarna. För samlas familjen igen ju :)
Men, det blir väl bättre sen när de flyttat klart.
Han hade iaf fått beröm för gårdagen av själva överhuvet idag. Han hade haft en jävla massa jobb igår med...
Det är roligt att höra. De uppskattar honom.

Nåja.
Töserna vilar. Jag har själv fått baka lussekatter...tror inte Ninni hann landa på kudden förrän hon somnat :D
Blev sent för henne igår...

Jag väntar på att lussekatterna ska ha jäst klart om en stund och sen ska de få åka in i värmen. Jag har aldrig använt mig av ett recept innehållande kesella innan, så ska bli intressant att se hur det blir. Har snappat upp lite andra tips med om hur man ska få dem fluffiga och inte bli torra :)
Sen är det dags för pepparkakorna!! Glasyr-recept har jag letat fram med!

Mat idag...ja jag kommer nog inte känna mig på hugget för att ägna mycket mer tid vid spisen sen än vad som är nödvändigt, så jag steker nog bara upp de köttbullar som ligger i kylen. Får bli bra med det idag!

Nu ska jag iaf fixa lite kaffe...blev inte så mycket innan i förmiddes, lite sugen på en kopp är jag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0