Kaliasig helg

Igår eftermiddag va jag och töserna och hälsade på svärmor/farmor :)
Jag köpte med mig pappaarkakor, som sen visade sig va gamla.....det va inte så gott, hehe.
Nåja, vi fikade och snackade och töserna de njöt av farmors sällskap och allt gott de fick!
Ninni fick en "lördagsgodis" påse, där finns ju en klubba i den och hon började äta....sen va hon så snäll att hon bjöd Lillan på klubba med.
Men det är så att Lillan tycker det är jättegott med klubba....och när Ninni sen ville ha tillbaka sin klubba och jag försökte byta den mot en annan godisbit, så rasade hela Lillans värld. Totalt!
Jag kunde inte hålla mig från skratt....som hon bölade!
Slutade med att farmor räddade henne, öppnade en annan påse och gav Lillan klubban :)

Sen fick vi köra hem efter att jag smitit er och handlat lite snabbt.
Töserna däckade i bilen och silade sen en stund när vi kommit hem med. Jag småfixade lite här hemma under tiden och sen när Ninni vaknat till liv igen, så gjorde vi lite godis :)

Maten va klar lagom tills Jocke kom hem och vi käkade och sen va det inte mycket det med oss...
Lillan la sig, Jocke skulle ta en timme på soffan och jag och Ninni tittade en liten stund på film innan jag gick upp och nattade henne.
Men jag somnade med...och vaknade vid halv 12....hoppsan.
Gick ner och väckte till Jocke, men han somnade om igen och jag gick upp och la mig igen jag med.
Kan ju inte annat än säga att vi fått sova ut en del iaf :)


Idag är det ugnt ohc mysigt, hela familjen är hemma, vi har ätit frukost allihopa och nu vilar Lillan lite. Jocke har kopplat av lite och spelat, jag och tösrn ahar varit uppe och klistrat julklistermärken och lekt med lego.
Ninni kommer nog snart vila lite hon med och sen i eftermiddag ska vi in och fira vår sötaste Frida som har fyllt år!

Imorgon ska min systerson döpas. Så där försvinner nån timmar under morgondagen, annars inget planerat och vi ska bara ta det lugnt tror jag.
Tänkte faktiskt, lite eftersom det är 2:a advent imorgon, att vi ska bygga pepparkakshus! :)
Jag har köpt en paket deg till ett hus och sen ett paket vi ska baka pepparkakor av under veckan som kommer. Ninni fyller ju år på fredag, så jag tänkte att hon kunde ha med sig pepparkakor och lussekattor på hennes födelsedag :)

Nu är det soffchill som gäller, hoppas ni får en bra helg allihopa!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0