Julafton!

En lagom halvslö och halvstressig dag fram tills vi alla va på plats hos svärmor och svärfar Fribbe!
Kalle Ankas jul, mat i massor och sen närmade sig tiden då tomten skulle komma och oj....det va en så underbar känsla att få se töserna (speciellt Ninni som fattar lite mer...) stå i fönstret och vänta på tomten och sen när han kom då...ojoj. Underbara fina tösrna :)
Tomten kom, delade ut några klappar till barnen som duktigt och spänt väntade på att deras namn skulle läsas upp och väntade sen så duktigt på att tomten va klar och de sa tack och hejdå till honom :)
Sen hjälptes barnen och farmor åt att dela ut de andra klapparna som låg under granen och sen....ja sen va det ett hav av papper :D
Lillan va trött redan då, hängde inte riktigt med på vad som hände hela tiden, blev lite mycket.
Ninni visste inte heller riktigt vart hon skulle ta vägen ibland, öppnade nåt paket, skulle kolla vad Lillan fått, låna Lillans saker, öppna nåt paket till och va lite här och var :)
Men nöjda och glada barn!
Sen plockades det undan lite, några klappar packades upp och provades och sen lekte vi julklappsleken. Jag har aldrig spelat det innan men det va ju skitkul!! :D
Jag  mitt jelva nötta va ju så dum nog och tog ett av våra egna paket, hahaha. Jag hade inte sett det helt klart, när Jocke hade slagit in det, så jag kände inte igen det :D
Men jag bytade bort det sen när jag kom på varför man inte ville ha det...Jocke hade ju slagit in det och det va ett ljus...han hade lindat in det med en jälva massa tejp :D
Jag byta det med Emma mot ett paket chokladmousse innan jag skulle på tjepen :D

Conny med familj åkte sen hem och vi andra satt och snackade lite, Emma nattade Lillan när jag ohc Frida va och hämtade ett par spel och sen spelade vi lite innan vi sa tack och hej och körde hem.

En underbar julafton. Jag är så nöjd och glad!!

Ett enormt tack till er allihopa, jag har verkligen njutit!!

Bilder finns det i massor, men det få komma på efterkälken, nu ska jag dricka glöggen Jocke har fixat till mig och mysa :)

Hoppas ni alla haft en så bra jul som jag haft! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0