Ingen ström

Förmiddagen gick inte direkt som jag tänkt mig ohc det sabbade halva dagen....
Jag har tänkt att jag skulle dammsuga ohc göra hasselnötspraliner när Ninni va på dagis, men det gick inte så bra.
Strömmen gick.
Så här satt vi och hade rätt tradit.
Jag ritade lite och läste lite. Lagom roligt humör blev jag på sen, men det blev iaf bättre.
Strömmen kom tillbaka, vi hämtade Ninni och sen fikade vi lite när vi kom hem igen.
Jag dammsugade här nere och sen där uppe med, Ninni lagade mat i sitt kök och Lillan provsmakade. Jag passade på att bära ner saker som stått, det växte aldrig ut ben på sakerna så de kunde gå ner till källren själv, så nu fixade jag det.
Sen lagade Ninni mat till oss allihopa, det blev ägg, namnam och glass.
Efter att vi kökat där upp och töserna lekt en stund, så gick vi ner och åt Hello Kitty glass :)

Jag och Ninni fixade ihop lite bröd sen som nu står och jäser, ska snart in i ugnen. Töserna lekte loss med legot sen och de började bli lite trötta märkte jag.
Ninni hade krupit upp i soffan och jag gick och skulle ta av henne jeansen, så hon bara hade strumpbyxorna på sig. Lite mysigare så :)
-Nääe mamma, jag ska inte vila.
-Nädå, men mysigare att sitta i soffan såhär, menade jag på.
Det tog sen inte 5 minuter, så satt hon och somnade! :D
Nu har hon kasat ner på kudden och sover gott.
Lillan vilar med en stund, så jag ska fixa klart med brödet, sen vet jag inte om jag ska börja göra godis eller inte...får se om jag pallar.

Sparris soppa med korv blir det till middag idag. Mäste äta korven som ligger i kylen, så då blir det soppa. Gott :)

Vi hörs sen, ska gå och checka läget med brödet nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0