Feber-tös

Vid 20 i 2 i natt, så väckte Ninni mig ohc ville ha vatten. Hon ve stekhet!!
Hon hade fått alvedon innan hon gick och la sig, men febern hade kommit igen och jag tog tempen på henne för att ha lite koll. 39,2!
Stackars Skruttan...
Hon fick vatten och sen tyckte hon att vi skulle pyssla....eh, nej, vi ska sova!!
Hon gick med på det och vi gick och la oss igen.
Hon hade feber i morse med, men den sista alvedonen hade hon fått igår kväll. Så när alla vaknat, så körde vi och köpte ny.
Hem igen, Ninni fick lite alvedon och vi åt alla frukost. Hon åt bra iaf!
Lillan verkar inte helt hundra heller, undrar om hon inte hade lite feber med innan, men sen verkade det inte så, så hon har inte fått nån alvendon än iaf.
Jocke känner sig inte heller bra sa han...hoppas bara att vi inte ligger dåliga över julen!!! blir jag sur!
Nåja, är ju 12 dagar kvar :)

Sen ahr vi städat undan lite och pyntat med alla fina saker från svärmor :)
Nu har vi julpynt, skönt!!

Lillan ligger ohc vilar nu, Ninni är nog på g att slumra en stund hon med. Jag ska se om jag kan få till en halvtimme jag med, om nu Ninni kan somna innan Lillan vaknar igen....
Sen ska jag stryka lite julgardiner jag hittat. Farmors gamla tror jag det är. Eller så har hon nog gjort dem iaf :)
En sväng med dammsugaren och sen får det va nog för idag och då kommer det nog va lagom att börja med maten med.

Vet ni, jag vaknade nog på bästa sättet på länge idag. Jag gick och la mig igen när Jocke kört till jobb och lite i 8 ringde han och halv-väckte mig (Lillan hade redan börjat..) och han sa att han kan få fortsätta köra hem med jobbebilen i fortsättningen. Så nu har jag och töserna bil!!!
Ja, så fort den kommer hem från verkstan vil lsäga :)
Fy vad skönt!
Och fy vad snällt av Jockes jobb!
Gött mos!!!

Nej, nu ska jag sörpla i mig koppen kaffe som står och väntar på mig och sen får jag se om det blir en liten vila eller inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0