Blandade känslor

Vi packade in oss i bilen för att bege oss till Nova.
Men innan vi kom iväg, så fick jag gå igenom ett smärre vansinnesutbrott....jag fick inte ihop den nya vagnen...och fick ta den gamla.
Men iväg kom vi sen och på vägen blev jag glad! Jocke ringde och sa att han fick lite tjänstledigt, de hade inget att göra och han satt bara och glodde, så han skulle komma och möta upp oss på Nova :)
Redan när vi kom till parkeringen fick jag ångest....så jävla mycket folk...!
Jocke kom och vi gick in. Bytte västen jag köpte till Jocke igår, men som inte passade. Vi fixade en skjorta till istället och sen gav vi oss på jakt efter något annat till Jocke.
Men fan vad folk det va överallt....vi hittade inget och sen fick Jocke köra till jobb igen.
Ninni fick komma och sätta sig i vagnen igen, så jag kunde ha litt koll på dem båda, hehe.
Jättesnälla och duktiga har de båda varit idag!!
Men fan vad arg jag blev sen när jag gick själv och fick ha vagnen med mig överallt. Då fick jag ännu mer erfara hur jävla trångt det är i affärerna!!
Det är nog fan inte meningen att man ska få gå och handla med två barn. Eller iaf ha en syskonvagn!!
Och nu hade vi ju ändå den gamle, som är lite mindre än den nya!!
Fan vad arg jag va!
Och sen blev det inte bättre med den vagnen, då den gärna kör åt det håller man inte ska på...
Men vi gick ett varv, sen tog vi lite matpaus på McD och där hände det sötaste på länge!!
Jag köpte ett Happy Meal till töserna som de delade på och jag tog en lite cheesburgare. Det va ju leksak i Mealet och det va en liten häst ifrån Pokemon tror jag. Ninni glad!
Men sen när vi nästan va klara, så kom det en mamma och en lite kille fram till oss och mamman sa att hennes som hade en liten fråga.
"Skulle du vilja ha den?" sa han och räckte fram hästen som han med fått i sitt Meal.
"Den tilltalade inte honom riktigt... :)" sa hanns mamma och han hade velat ge den till Ninni :)
Så söt!!
Vi tackade så mycket och Lillan fick sen Ninnis och de hade varsin :)
Vi gick vidare och jag hade inte gett upp något till Jocke än...han hade funderat på en sleepover, men vi hade inte hittat nån innan. Men jag hittade en sen!! Den sista de hade kvar!! HA!
Men sen blev det inte mycket mer...irriterad över att det va så trångt och jag hittade fan inget annat....verkligen idétorka på alla froner...!

Så vi körde hemåt!
Stannade till vid affären, träffade Ingegerd och gänget som va på väg till kyrkan och sen gick vi in och handlade det sista julmyset. Nötter, Aladin, clementiner och apelsinerna hade jag redan hemma :)
Sen risgrynsgröt till frukosten imorgon :)
Sen till djuraffären, fixade foder till Atlas och Ninni kollade på fiskarna, kaninerna och fåglarna, sen fick hon pepparkaka och godisask från personalen när vi skulle köra hem :)

Hemma. Skönt som fan, men inget lugnt för det. Fixade köket, maten och Jocke hjälpte mig fixa det sista.
Jag har haft en sån jälva skallebank, på höger sida på ett litet område ohc höger öga blir helt cp emellamåt...

Nu sover Lillan redan, hon har knappt vilat nåt idag. Jocke vilar på soffan och Ninni sitter just nu och pratar med mormor i telefon. Hon har suttit här och mumsat på clementin och russin :)

Imorgon är det julafton. Set fram emot det och det ska bli så spännande att se hur töserna reagerar när tomten kommer!! :)

Nåja, nu ska jag se om Ninni är färdigpratad med mormor, sen ska jag ner och hänga tvätt innan jag håller kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0