Sådär besviken...

Måste få böla lite....försökte bita ihop, men gick väl sådär.
Besviken är jag. Om det är på mig själv eller en massa små mer obetydliga saker som blir en stor betydlig sak....kanske båda.

Är ju Jockes födelsedag. Och är det något jag tycker så är det att ens födelsedag inte ska vara, så är det som en helt vanlig dag. Det ska firas på något sätt, även om det inte blir värsta festen.
Ja, vi firade honom igårkväll/natt. Men det är ju inte själva dagen...
Min första tanke innan va att bjuda in lite folk utan Jockes vetskap, baka schwarzvalltårta till honom och att det skulle bli en liten överrasknings fika med de närmsta.
Det kändes sen inte så lönt då folk inte skulle va hemma idag och vissa är sjuka. Jag la ner det.
Vilket visar sig sen hade visst kunnat ordnas, alla skulle visst inte vara borta denna dagen. Men, shit same.

Sen idag när Jocke kom hem med töserna, Ninni gick och vilade direkt, Lillan va på väg att vila, så hade det även blivit lite förändringar som gjorde att det är lite pengar över, så då tänkte jag att vi kanske hade kunnat hitta på något, vad Jocke ville för det är hans dag. Göra nåt lite mysigt, fira honom på något sätt och sen hade jag kunnat göra hans tårta till ikväll.

Nu är Jocke och Ninni hos svärmor och svärfar. Och blir lite firad. Ja, jag vet att det inte är något stort, lite kaffe och kaka.
Jag bryr mig inte på ett sätt, förutom att jag och Lillan (skulle ändå vila) inte är med bara för att vi har en hund-(/¤&=(=/)!"(¤/?(/#"=*"=)¤"#/ ...som inte kan va själv hemma. Och det regnar, så då kan han inte lämnas i hundgården.....är så härligt att bli påminnd om det, på en födelsedag!

Affärjävlen här i Önneköp har inte öppet mer än till 13 på lördagar och söndagar, så jag kan inte gå upp där och h andla för att ändå överraska Jocke med Schwarzvall tårtan....när folk är lediga, så kan man väl för fan ha öppet lite längre, det är helg, folk vill kanske ha sovmorgon och ta det lite lugnt innan man sätter igång med dagen. Men nej, då ska man se till att ha handlat innan 13...
Ja, ja hade kunnat be Jocke handla när han är inne i byn, men då blir det ingen överraskning och han hade säkert tyck och proppsat på att det inte behövs nån tårta.
Jag vill ju också fira på nåt vis idag...!!

Köra in när han kommer hem igen känns ju inte heller så lönt, då kommer hela dagen försvinna.
Har jag tur så köper Jocke kanske några ägg...om vi inte har några kvar vill säga....måste kolla det...för så kan jag göra en kladdkaka eller nåt iaf. För Mange skulle komma sen och nåt til kaffet en sån här dag ska man ju ha!

Så. Är det mig själv med kass planering jag är besviken på, är det vädret, hunden? Eller kanske rent ut bad timing bara, dagen gick inte ihop som jag tänkt.
Nu har jag fått kräka lite iaf.

Bara Jocke blir nöjd med dagen iaf, så är det bra. Det är det viktigaste, så får jag bara lägga mitt lilla "tvång" om att ens födelsedag ska blir firad på nåt vis i en låda så länge.

Jepp, känns litt bättre att ha fått böla av sig lite, det som behövdes förr att få bort den räliga känslan i kroppen... Ska dammsuga snart, så är det iaf städat här hemma idag.
Och sen när Jocke och Ninni kommer hem igen så ska vi ha mysdagen som Jocke sa, käka god middag, kolla film och mysa. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0