Paj

Lillan vaknade 6.30...fick sin välling och jag försökte få henne att somna om....men det tyckte inte Lillan va nån bra idé.
Hon lyckades väcka Ninni med.
Så vi lekte lite med tågbanan och sen va det hög tid för en kopp kaffe för mig och det hade puttrat klart här nere.
Så vi tog oss ner, Ninni tittar nu trött på Pettson och Findus och Lillan gav upp och somnade...

Tänkte passa på att ta mig ner till jobb med Ninni nu, hämta ett nummer jag behöver för få lite varor innan ordinarie lev. dag och sen glömde jag (ovanligt va..?) mjölken på jobb....
Tänkte faktiskt va så fräck nog att roffa åt mig lite ost och skinka med till en paj :)
Ninni har tjajat om att få baka paj sedan hon va hos farmor och gjorde paj, så idag får det bli pajbakning :)
Kanske göra nån namnampaj med...

Igår va det ju jobb, det va lite mer att göra som tur är och allt gick bra. Jag bakade sockerkaka, lite torr tyckte jag den blev, men det är inte så lätt alltid att baka i en pizzaugn...och jag fick ta ut den så att pizzor skulle få plats med och sen in igen....men den va iaf godkänd för att va bakad där :)

Jocke har inte varit ute och jagat idag, det är inget bra väder alls. Men han behöver sova, så jag tycker det är rätt bra...kroppen pallar fan inte med hur mycket som hälst och han har själv märkt av det med.
Bler vädret bättre till sen i kväll, så ska vi ut tillsammans och sätta oss :)
Töserna åker och hälsar på farmor :)

Nej, nu ska jag klä oss och sen kör vi minsann innan Lillan vaknar igen om det kanske bara är en liten vila hon tar sig nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0