Dagisplatser fixade

Ja, jag och Ninni knallade ner till dagiset när frukosten va nere. Hon såg fram emot det redan på vägen ner, frågade om där fann rutchakana och gungor och blev en lycklig fina när jag sa att det fanns det :)

Vi kom dit, fröknarna kom och hälsade och Ninni hälsade lite försiktigt. De hade bara en pojke där nu och sen skulle det börja komma igång mer från nästa vecka.
Men väl inne så satte Ninni igång direkt att kolla igenom rummen och alla saker och sen gick vi ut en runda och kollade läget. Gungorna och kanan testades och sen kom pojken cyklandes, Nini åkte med i vagnen han hade bakom och sen cyklade Ninni lite med.
Det verkar va ett bra ställe, lagom med barn och personal, egen kock och trevligt överlag.
Så där är plats till båda våra töser när vi vill.
Tänkte att Ninni ska börja med de 15 timmarna i oktober och sen är Lillan välkommen efter jul eller nåt sånt. Vi ser lite hur det blir med jobb och så med.
Men de har platserna iaf :)

Vi gick sen hem igen och då hämtade vi posten med och Ninni blev glad då hon och Lillan hade fått ett vykort från farmor, farfar Fribbe och Zelma :)
Vi åt en bit pizzaslice och nu vilar Ninni lite :)

Jocke fixar med displayn till bilen, då funkar den med sen igen. Lillan busar här i soffan med mig och om ett par timmar är det dag för mig att åka till jobb.

Ha en bra dag i fina vädret!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0