Varmt blir det...

Solen som står på, ugnen som pustar ut värme och stora plattan på spisen som den med varit på när jag stekte köttbullarna....här är varmt!!
Man blir ju rätt slö av det med, så jag skiter rent ut i att göra köttfärssås. Pallar inte.
Jag hade nog lite för höga tankar om mig själv där en stund när jag planerade matlagningen. Men skit samma, kan göra det imorgon....
Måste ändå ställa mig i köket, skala potatis. Vi måste ju äta med idag. Inte för att jag är så där direkt mega hungrig, nu när jag stått vid spisen under eftermiddagen. Men mat måste vi ha i oss, så kokt potatis och sen får man ta vad man vill ha av köttbullarna och köttfärslimpan.
Resultatet?
Ja, jag har provsmakat, inte helnöjd...måste lära mig att smaka på rå äcklig färs!!!
Litta salt blev det...typiska Anna-felet...antingen för mycket eller för lite salt...men men!
Ninni tyckte köttbullarna blev goda iaf, hon provade en och kom sen och hämtade två till =)
Och nej-hon gav inte dem till hundarna, jag hade koll på det, haha =)

Jocke kommer väl hem sen...kanske en timme eller 1 ½ till kan jag tippa på. Han får värma mat sen när an kommer. Ninni behöver äta så hon får lite ny energi. Hon har inte vilat idag...trodde hon skulle somna till en liten stund innan, men nej. Så stundvis har hon inte varit roligt att ha att göra med, men ändå förvånandsvärt glad.
Börjar ju bli mindre och mindre vilor nu...

Nej...1,2,3...skala potatis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0