Trädgårdsjobb!

Eftermiddagen ahr vi ägant ute. Det har varit trädgårdsjobb för hela slanten! =)
Riktigt härligt väder har det varit, det har blåst lite, men inte kallt och jag kollade vid 13-tiden, då va det 15 grader i skuggan!!! Najs!!!

Jag har räfsat och räfsat och sen har jag börjat röja lite i den så kallade rabatten. Vet inte om tankaen bakom den har varit att det ska vara ett lite "vilt" utseende, men den är lite väl vild för min smak. Så jag har tagit upp lite lökar och satt i krukor. De som vill överleva och hänga med får göra det. Sen ska det grävas upp ordentligt där och jag ska flytta lite bärbuskar. Se om det kan bli lite mer ordning och samlat, nu är det blommor och frukter och frukterna har de fortsatt att plantera ute i trädgården.....
Ja, allt ska påbörjas så smått iaf och jag hoppas kunna ha flyttat klart och fixat under veckan =)

Jaha, nu ringde Jocke. Han kommer hem senare, så jag ska börja med maten nu så vi får ätit iaf. Det blir fläskpannkaka idag, gott =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0