Sol och beslut med tårar...

Eftermiddagen bjöd ju på riktigt härligt väder och strålande sol =)
Tärdgårsarbete har det blivit och nu har jag fyllt upp alla krukorna jag har, fick en hel del av Ann =)
Så. Nu ska det "bara" grävas och vändas och fixas och sorteras i hörnan. Bort med alla blommor och allt mög där är och efter idag och det lilla jag hann med på den fronten, så har jag direkt flyttat min egen deadline till nästa vecka...det kommer ta tid!!
Fy vilka kakor med rötter och gräs där är!! Lagom slitjobb...får se det som träningen jag inte kommit igång med än...

Men, klart ska det fan bli och fint ska det bli!!!

Nu sitter jag här, mätt som fan, massa kyckling i magen =)
Jocke och Ninni är inne i Hörby och kollar på fotbollsmatch, roligt =)
Lillan...ja jag har inte så mycket sällskap här direkt, hon åt och somnade sen...

Hundarna. Ja, de ligger med och päser, så här är väldigt tyst, TV´n är inte ens på. Rätt skönt faktiskt.
På tal om hundarna...så vet ni ju att det har varit på gång att de ska lämnas iväg. Det är väl både ett ja och ett nej på den fronten.
Har fått ett OK från hon som de ska lämnas till och det kunde ske redan som imorgon. Men. Sen är det ju Jocke de va. Stora, starka, tuffa Jocke...han fixar inte att lämna Atlas.
Ni behöver inte tro att jag gör det med ett leende på läpparna, det gör ont som fan. Men jag har kommit dit att jag ser hur bra de istället skulle kunna få det. Och biter ihop utav bara fan...
Så det har blivit lite ändringar där med. Har haft kontakten med Jeanette, som hon heter och igår när jag fick klartecken och berättade för Jocke, så va han inte så stor, stark och tuff längre..och idag, som jag nästan väntat mig, så kom det. "Nej".
Så vi kommer lämna Cox. (Ni förståt nog inte hur jag biter mig i läppen just nu....)
Han kommer må bttre om han får lov att va ensamhund. Eller med någon hane som i så fall är kastrerad, ja varför inte tikar =)
Men iaf, så att han slipper tävla så mycket, får lov att bli en egen individ, hitta sig själv. Mogna.
Jag vill inte. Men slut på att va ego och gå och hoppas och va blind. Han är en helt underbar hund, ja förutom att han har ett par dåliga sidor då ja...men jag tror han kan växa ifrån dem om han kommer till ett hem där han får hitta sin plats, inte stå i skuggan av någon annan.
FAN!
Jävla mög, fan att vi inte bor på en gård!
Ja, iaf så kommer jag lämna Cox imorgon och Atlas stannar. Han ska få en p-spruta, nån ny sort. Funkar den, och den påverkar honom på det sätt som vi hoppas på, så ska han kastreras.
Hjälper inte den, så får han med flytta. Så är det bara, det får va det sista vi försöker med.
JÄVLA FAN!!
Cox är min lill-kille..han kommer upp så försiktigt och lägger sig brevid mig när jag somnat på soffan, är en så överglad liten prick, så försiktig, vill bara kela och pussas....AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Fan, vi hörs sen. Jag måste gå och göra nåt annat nu och komma på andra tankar...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0