... =(

Ja, det är gjort. Cox har flyttat.... =(
Trodde jag skulle behöva stanna på vägen dit för att kräka....va sen på väg att köra förbi stället och skita i det...
Men när jag kom dit möttes jag en en kvinna som ingav en sån trygghet. Hon gick där och fixade och donade och hade bäddat och gjort fint till Cox =)
Jag hämtade Cox och han hängde glatt med och en av grannarna han har är en tik =)
Han va lite osäker, skällde ut Jeanette lite, nosade lite snabbt, men kom snabbt tillbaka och ställde sig hos mig igen. Sen hoppade han upp till mig, vilket han inte gör annars....fatta vilken ångest jag hade då...
Men jag va med och visade honom vart maten stod inne i boxen, vart hon hade gjort sängen till honom och jag la hans egen filt där med som jag tog med till honom =)
Han hälsade lite till på Jeanette och sen gick vi och skrev papperna och pratade lite om honom. Hon hade redan en familj som hon trodde han skulle passa bra till. Med två barn, lite äldre än våra töser =)
Det kändes skönt att höra. Sen får vi ju se om familjen är intresserad av Cox...
Bet mig i kinden otaliga gånger när vi höll på där, ville ju inte stå där och böla som en unge....
Sen körde vi, Ninni undrade vart Cox tagit vägen och jag visade när vi körde vart han stod och vi såg honom genom staketet...sa till Ninni att vilka och säga hejdå till Cox. Förklarade att han skulle bo där nu...sen kunde jag inte prata mer...
Ninni blev med lite ledsen, men det gick över ganska fort.
Jag hann inte komma långt förrän jag fick stanna. Kunde inte se vägen mer...
Men sen fick det bära av igen när jag samlat mig.
Hem om lite snabbt och sen till Hörby.
Körde hem till min syster Marjo, hon fixade klart sig, Ninni lekte med kusin Alex och deras katt =)
Sen körde vi och handlade blommor till mamma, körde och åt lite på Z-Grillen och Ninni fick en liten namnam-peng av moster, så den handlade hon upp på Preem.
Sen upp till mormor och gratta henne, Ninni och Alex gick mest och tittade på fiskarna och de snackade lite med de andra äldre som satt och ugglade. De blev nog rätt glada, Ninni hälsade glatt och Alex fick nog en annan syn på äldre manniskor. "De va jättesnälla" sa han när han kom tillbaka efter att de gått en runda. Haha, ja alla blir inte gammla och sura =)
Va stannade en stund och sen körde jag hem Marjo och Alex och sen tog vi en liten sväng inom affären och sen matade vi ankorna lite med innan vi körde hem.
Den ena ankan va väldigt nägången och åt från Ninnis hand....dock va den lite väl hagalen en gång och naffsade till lite på hennes hand med. Hon tittade på ankan och på mig "Ninnis hand!!! Aj" sen blåste och pussade hon sin hand och det gick över och hon kastade resten av brödbitarna =)

Hem och möttes av Jocke =)
Ja, tomt är det ohc lite lissen har jag varit....men jag säger ständigt till mig själv att han kommer få det så bra så =)
Jocke hjälpte mig lite med trädgårdslandet och ltie tyst, så bäng-förklarade han nog mig...det är fruktansvärs mycket rötter och skit som ska grävas upp och det är tungt som fan!!!
Men det ska fan gå. Nu har jag min starke man som hjälper mig med =)

Ninni har somnat och Lillan ligger och jobbar lite med magen. Byta på henne och göra henne klar för natten och sen somnar hon med gott =)
Atlas ligger och tar det chill. Han letade efter Cox när jag kom hem...men jag tror inte att det kommer bli några problem, visst saknar han Cox, men han har ju varit ensam innan med så.
Det bev lite fresbee kastning med honom innan, så han är lite trött. Koskit luktar han med nu....Jocke va tvungen att köra på jour...så det blir jag ändå som får duscha honom....trots att det inte va jag som tog ut honom på ängen där de nyss spritt koskit...JOCKE!! Då kom du undan... ;)

Konstig dag idag....men skönt att få lite tid med syster efter att jag lämnat Cox. Chilla lite med henne, komma på andra tankar =)
Det kommer bli bra....tomt och saknad...men han kommer få det bra!
Jag har nu fått reda på att han är bundis med Jeanette, så det gör att det känns lite bättre =)




Kommentarer
Postat av: Emilie ­­­­­­- Mamma till Liam

fy fasen vad jobbigt, känner med er. inget roligt alls, men gör man det för hundens skull är det ju bara av det goda.

Är det Jeanette här ute hos oss i trakten ? isådanafall kan jag också intyga om att han kommer få det bra hos henne.

2011-04-16 @ 18:30:02
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, han ska få chansen att få visa vilken goding han är egentligen! Nej, hon bor vid Degeberga, hon har precis flyttat dit =)

2011-04-16 @ 19:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0