Då är det dags...

Jocke fick jag inte med mig upp igår, han somnade när jag va och nattade Ninni, så han lämnade jag kvar på soffan och jag gick upp och la mig. Ninni låg i vår säng, så helt ensam va jag inte.
Men han kom upp och pussade på mig i morse =)
Jag gick upp och vi hann ta en kaffe och snacka lite innan han körde, en bra start på dagen! =)

Ja...Dagen är här. Cox flyttar...
Somnade med en klump i magen igår, den finns där fortfarande och jag har haft mina funderingar på att skita i det hela. Men hejdar mig sen. Cox förtjänar bättre, han har chansen att komma nånstans där han kommer få det riktigt bra och det vet jag att Jeanette kommer se till.
Tack vare att hon verkar vara en toppen människa, så känns det lite bättre.
Jag har tagit fram hans papper och vid middagstig ger vi oss av. Så skänk mig en liten tanke då är ni snälla!

Det kommer bli bra och det kommer bli bättre här hemma. Känns riktigt bull att det ska behöva bli såhär och utan att mena att vara orättvis, så är jag glad att Atlas stannar. Det är ju vår lille Bubbeman...
Han får sin p-spruta och jag hoppas verkligen att den har en bra effekt på honom, så åker bollarna på honom sen. Jag hoppas innerligt att han lugnar sig på sätt att han kan lära sig att va själv, inte berättar för hela Önneköp att han finns och att han inte gör fler rymmningsförsök. Det är ju det osm är problemet och tyvärr är det ju ett rätt stort problem. Men går det att lösa med bollklippning, så är det toppen =)
Han kommer ju få båda hundarna behöver-mer tid. Men med tanke på hur de är, så har jag inte direkt känns mig uppmuntrad till att ha med dem. Har inte varit med när de båda blir ett team mot annan hund eller nåt och jag ska säga att jag skulle inte vilja vara med om det heller. Men, nu är det en hund att koncentrera sig på och allt kommer bli lättare. (hade ju variit en helt annan femma om vi hade haft två små råttliknande så kallat hundar...)
Han kan vara med mycket, mycket mer och det kommer han tycka är toppen =)

Nåja. Ja, idag är en speiell dag på annat sätt med. Mamma fyller år idag! =)
Stort Grattis Till Mora Min!!!
Jag, min förvirrade höna fick lite ångset igår över att jag är så förvirrad och va så förvirrad över dagarna igår.
Jag fick för mig att det va onsdag-mamma sa när vi pratade att "då ses vi imorgon"
Nej, säger jag-att jag kommer inte som igår då, eller idag, har massa att göra i trädgården.
Hon lät lite vesviken får jag ju säga, men vi avslutade samtalet.
Sen kom jag på att det va den 14:e igår-alltså mamma fyller år imorgon (idag) och Marjo har frågat om vi skulle åka in och gratta mamma tillsammans på fregdag-vilket jag då igår tyckte va så förvirrat av henne....massa rörigt och Jocke rättade mig iaf sen-"Anna, det är torsdag idag".....ooookej...
Aå helt plötsligt är veckan slut ju! Allt kom så snabbt, Cox åker idag-inte imorgon, mamma fyller år idag-inte imorgon och jag har inte en dag extra att fixa i trädgådrden...
Men då får den vänta då =)

Jaja, det är fredag idag. Helgen är här och då-Jocke ledig =) Me like!
Helgen kommer bjuda på karuseller och fiske ser det ut som =)
Pappa frågade oss innan om vi kommer in till Mårtenssons invigning av nya lokalen på lördag, där ska va en massa upträden och lite tivoli. Så han ville åka karusell med Ninni =)
Klart! =)

Nä, nu ska jag ta mig en kopp kaffe till, Lillan har precis somnat om igen en stund, hon vaknade när jag gick upp.
Snart kommer nog Ninni med ner =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0