Trotsa vädret...

Inget väder att hurra för idag inte....men det ska vi trotsa sen och sticka ut i skogen med hundarna. Bidde ju inget med det igår och de behöver få komma ut och springa av sig och busa.

Ninni och jag gick upp vid halv 11 idag. Då Jocke inte kunnat sova i natt, så lät jag honom va och jag och Ninni påbörjade dagen.
Vi fixade med lite tvätt, sen gick vi och badade. Låg där i badet och sjöng lite olika sånger innan vi tvättade håret och sen gick upp.
Klädde på oss, borstade håret och fixade oss.
Testade att få upp Pappsen, men han bad om en halvtimme till.
Så vi käkade frukost jag och Ninni. Hoppemackor med ost och skinka och bojboj =)
Disken blev lite fixad sen och Jocke kom upp. Telefonsamtal för att få reda på hur han ska göra med de olika licenserna på vapnen och sen fick han till slut svar. Så nu är han nere i Sjöbo och lämnar i det och sen ska det bara klöddas med Hörby polisen...vilket inte verkar bli det absolut lättaste, då de varken har nån telefon och det inte alltid är någon bennaning där....får väl se hur det går.
Men det bra ihop sig iaf och snart hoppas jag iaf att han får sitt vapen =)
Som han längtar!! =)

När Jocke kommer tillbaka så ska vi ge oss ut, men det blie ju att klä sig ordentligt, litta kallt och regnigt är det ju. Men som de säger, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder....hehe.
De dåliga kläderna kan jag faktiskt stå till tjänst med, för jag misstänket att jag kommer bli blät om fossingarna =)

Så, en liten kopp kaffe till och sen ska jag börja ta fram Ninnis regnkläder och leta upp hennes stövlar, hon har gått runt med dem och den ena tyckte jag att jag såg innan under köks soffan... =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0