Tjabba

Jag har bloggat idag, men jag är inte klar med inlägget, så imorgon får ni det =)
Idag har det varit en lugn dag med vila och småfixeri. Jocke har jobbat så jag, töerna och hundarna har varit här hemma och underhållit varandra. Det blev vila i eftermiddags, Ninni tog en lång vila och sen har hon varit uppe tills nu ikväll när hon la sig för natten.
Vi har fixat tvätt hon och jag och vi har packat upp och sorterat allt som varit med på sjukan och väskorna man får när man får barn. Fina saker man får där nu =) Ja, det va fina saker vi fick när vi fick Ninni med, men det är lite nytt nu oxå.
Man fick en liten nessesär i båda väskor och Ninni fick den ena, så behöll jag den andra till Lillans skötväska.
Under tiden jag höll på där kom jag på igen att jag vill ha en stor skötväska, där båda tösernas saker kan va, uppdelat och fint. Men det kommer det med.

Middag blev det och idag va det kycklingmackor. Jocke köpte kyckling till oss när han va iväg i förmiddags =)
Vi trodde båda att vi hade ris hemma, med nej...så mackor blev det ist, gott det med och Ninni hon åt! =)

Mys i soffan har det blivit, Mumintrollen har vi tittat på 3 gånger idag...Ninni tycker om dem kan ni tro! Hon sjunger med i början av varje avsnitt med nu =)
"Mamamama...papapapa..." Gullis!!!
"mumimi", det är Munintrollen =)

Men Lillan är det bara bra, hon har myst med Ninni med idag, Ninni är så glad för henne och vill så gärna mer än vad hon egentligen kan, men gör så gott det går iaf. Och sitte i soffan och mysa med Lillan i famnen gör hon gärna. Lite för gärna innan ikväll, då ville hon att Lillan skulle ligga i hennes knä innan Lillan hade hunnit äta klart...

Jocke är hemma nu, te dricker vi, ljusen är tända och kaminen värmer upp huset =)
Mys och film =)


Va nu ikväll och här va lite mörkt i rummet, så jag såg inte att kameran inte fokuserade rätt, men en liten bild iaf innan jag hunnit fixa de andra =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0