Måndag igen

Ja, veckorna bara går. Och de går rätt snabbt emellanåt tycker jag. Men va gör det, de ska ju rulla på ändå och tiden kan vi ju inte stanna.

Bidde inte mer bloggande igår och inte har jag gått igenom bilderna heller.
Ninni vilade ju och jag chillade under tiden, sen satte vi igång med det som skulle göras när hon vaknade sen igen.
Vi tvättade 3 maskiner och sen va det golven som fick sitt. Alla tre våningar dammsugades och moppades!
Hjälp fick jag givetvis av Ninni. Jag bar upp hinken med vatten till ovanvåningen och Ninni asade med sig moppen upp. Jag blev först lite skeptisk över hur det skulle gå när jag såg att hon började gå uppåt. Men det fixade hon galant och under tiden ajg dammsugade där uppe, så moppade hon golvet med en torr mopp =)
Hon hjälpte mig som hon brukar med tvätten, tar ut kläderna från maskinerna och ger till mig så jag kan göra vad som behövs, hängas eller in i tummlaren =)

Men. En annan kan ju inte hålla samma tempo längre, det märkte jag igår. Kan inte springa runt med dammsugaren och lyfta på saker och ha mig som innan, blir litta ajaj i ryggen och magen den är ivägen.
Men det blev städat iaf och idag är det mest bara tvätt som står på schemat över hushållssysslor.
Jocke ska städa bilen idag.
Sen vet jag inte mer, vi har inte planerat något. Men en sväng ut med hundarna får vi ta iaf tycker jag, ett plus är ju att det är fint väder =)

Nu sitter Ninni här brevis mig och äter sin "gacka" med "mlöu" och "osh".
Det va Pappsen som fixade och när han frågade vad Ninni ville ha på mackan och hon då (som alltid) ville ha "osh", så suckade han lite och sa till henne att det är ju så svår att skära i. (Är bara lite kvar)
"Men det skiter väl du i, vad pappa säger" (nåt i den stilen)
"MmmMm" fick han snabbt som svar!!
Haha, härliga unge!!
Tuffing! =)

Nej, nu ska jag få i mig mitt morgonkaffe!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0