En annan propp =)

Ja, dagen började ganska sent idag. Men, men =)
Proppen gick ju igår och det va väl litta mer idag när jag gick upp...mindre trevligt, men vad göra.. =)
Jag gick ner för att ta en dusch och jag satte igång en maskin tvätt med.
Men precis när jag skulle ställa mig och duscha, så gick strömmen...!
Va fan, jaha, lönt att duscha? Tänkte så jag inte står där med balsam i håret och sen är där inget varmvatten kvar eller nåt...
Så jag gick upp igen, ringde barnmorskan och snackade lite med svärmor.
Sen vaknade Jocke och han sa att det inte va nån fara med att duscha, så jag gick ner och tog mig min dusch, dock med litta sämre tryck i slangen. Men det gick =)

Ninni hade med kommit upp när jag va klar och hon hjälpte Pappsen att fixa eld i kaminen =)

Men vi hade ju fortfarande ingen ström och jag ringde E-on för att kolla läget. "Tekniskt fel, beröknas klart 14.30"
Ah, lägg av!!!
Vi hade inte fått nåt kaffe ens!
Men det löste vi....tog fram en såndär ljushållare som kan hålla kannan varm och satte en massa ljus i den, på med en kastrull och sen efter ett tag blev det minsann kaffe med =)
Jocke fick gå och poopa med en ficklampa, haha =)

Jocke stannade hemma idag från jobb med mig och följde med in till Höör och barnmorskan som vi fick en tid hos nu i eftermiddgas.
Ninni mös med mormor under tiden och hon har haft det bra hon. Druckit bojboj och badat =)

Allt gick bra hos barnmorskan, hon tog blodprov och vi snackade. Vi lyssnade på Lillans hjärtljud och magen mättes. Allt är som det ska =)
Magen är lagom stor som hon sa och hon kände och klämde lite och sa att Lillan har fixerat sig, är redo =) Hon trodde inte att jag kommer gå tiden ut iaf, trots att slemproppen kan gå nån vecka innan förlossning.... =)
Jag vägde mig med innan vi gick in och jag väger 65,2 kg. (Med kläder, hehe, har gått upp ca 10 kg) Rätt najs faktiskt. Va lite så att jag kanske skulle lägga på mig en massa kg nu mot slutet, men klarade mig =)

När vi satt och väntade på vår tid in till barnmorskan, så träffade vi Crille och hans fruga. Va väldigt länge sen om jag säger så. Men det ledde till en fotbollskväll här hemma, då han och Andy kom =) Mycket trevligt!!

När vi va klara i Höör, så hämtade vi Ninni och sen blev det hem och middag! Pankakor blev det och omtyckt av alla =)

Ninni har inte vilat mycket idag och la sig lite tidigare än hon brukar, så vi får se när dagen börjar imorgon. Bara bra om det blir tidigare, vi slöar för mycket på förmiddagen ändå... =)

Ja. Sen den där andra proppen.....det är faktiskt en riktig propp denna gången Tjitschoos, haha!
Jag skulle poppa en andra påse popcorn...diskmaskinen va med på och gjorde sitt jobb. Men sen bara dog allt...proppen gick, ville inte mer. Jocke bytade, hann inte prata fördigt med mig förrän jag hade satt igång micron igen och poff, så dog allt igen. Pucko-Anna!!!
Ett byte till...nu funkar det som det ska =)

Vi sitter och tar det chill nu, varm som fan är det här, vi eldar som tusan inför natten. Har ju varit ett par nätter nu med minusgrader, så vi får värma upp huset =)

Fotona, ja jag vet att ni inte fått dem. Men de kommer!!
Hoppas ni haft en bra dag, vi hörs!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0