Vinterdag =)

Ja gott folk, det snöar!! Men det har nog redan märkt... =)
Jag tycker det är mysigt, men vill att det ska bli "riktig" snö, sån fin lätt som ligger kvar. Så jag kan gå ut med Ninni och göra en snögubbe =)
Men... det är lite blött för det än och ärligt, så får jag nog hoppas vidare till senare, för det lär nog inte bli sån snö än.

Igår va vi ju i Orås. Vad kan jag säga, lika trevligt som alltid =)
Ninni va aptrött när vi körde, hade ju inte hunnit med nån vila hon inte! Men det är så skönt med Ninni, hon är inget sånt barn som blir helt omöjlig och gnällig och dann när hon blir så trött. Hon kan va lite kink en liten stund, men det kan gå över precis lika snabbt och hon kan leka på och ha sig ändå.
Vi körde ner och åt på pizzerian, Pappsen slutade minsann i så pass tid så han kom också dit och åt. Sen körde vi hem igen =)
Lite mys och sen sängen för Ninni och vi tittade lite på TV innan vi somnade.
En lite halvdann natt har det varit, Lillan har varit lite kink, men somnade gott sen.
I morse när Jocke gick upp, så fick hon mat och sova hos mig. Mys =)
Men Jocke körde inte till jobb, han hade inte fått nåt jobb än, så han fick sova lite till innan de ringde och hade jobb.

Jag gick inte upp förrän närmare 11 när Jocke ringde, jag va halvvaken redan, men nu kom jag upp iaf. Ninni vaknade med, hon sov länge!! Fullt ös igår och lite vila så.
Vi har fixat lite här hemma.
Först frukost med hoppe-mackor med ost och gurka, Ninni åt som atta! Lite pepparkaksfil med slank ner =)
Sen ahr fi tvättat och lagt in en massa kläder i garderoben, disken har vi avklarat, så resten av dagen tar vi det lugnt. Ska baka cheesecake!!

Nu ska Lillan ha lite mat. Ninni hon vilar.
Sen ska jag ta mig ett bad!!! Som jag längtat efter det!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0