Vedfixeri

Jaha, vaknade när Jocke gått upp i morse och jag gick upp och sa hejdå till honom.
Massa snö va det ute!!
Jag gick och la mig igen och Jocke ringde för att säga att allt va ok. Inget jag bett om, men glad att han ringde, han vet att jag oroar mig...
Händer ju lätt olyckor med detta vädret och hans jobbebil är ingen hit på vägarna nu...men han kör försiktigt =)

Räcker att jag pratat med honom en gång i telefon och då fick lyssna på hur det gick snett och han körde av vägen. Vilken mardröm det va, fy fan vad rädd jag blev! Under tiden jag hörde allt så flashade det förbi hur jag började springa till honom. Inte för jag vet hur det skulle rädda honom...jag va i Lund med Ninni och han va i Hörby. Och vart skulle jag göra av lilla Ninni, under armen eller..?
Man reagerar rätt konstigt ibland. Men vill ju bara hinna hjälpa och se till så allt är ok...

Ninni fick med för sig att vakna när jag pratade med Jocke, så hon fick komma upp. Vi la oss och mös i soffan och tittade på Mumin.
Ninni piggnade till, men det kan jag ju inte påstå om mig, låg och halvslumrade och Ninni tittade vidare på Mumin, lekte med sin mobil, torkade mina kinder med en våtservett, la huvudet på kudden, tittade p åmig och sa "hej, mamma"
Gullunge!! =)

Men sen fick det va nog och lite kyligt är det här, så jag bultade på oss kläderna och vi gick ut för att fixa lite ved. Den braiga riktigt torra veden är slut....så jag gör nu det som lika gärna kunnat ha gjorts innan. Men har man ved så blir man väl lite lat. Så nu sågar jag upp grenarna som finns i olika tjocklekar.
Detta gör jag för hand!!!
Fatta vad redig jag är!!! =)

Men Ninni, som visserligen slumrade i soffan en liten stund hon med innan, blev trött efter att hon "klippt gräset" där ute och jobbat på. Så in så hon fick vila och Lillan har med ätit.
Så nu ska jag ut igen och såga vidare. Det är ju det som är bra med ved man fixar själv. Det värmer flera gånger =)
Och lite träning får jag med på köpet =)

Haha, slog mig precis, att "jag" och "träning" är ord som inte funnits i samma mening på väldigt länge!!
Men ska så smått bli ändring på det. Har nog aldrig varit så otränad som jag är nu. =)
Zumba!! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0