Så najs

Vi har en riktig najs chill-dag!!! =)
La mig och vila här i soffan, fick en timme innan Lillan vaknade och va hungrig. Snorig va hon med, men jag fick väck en del, så hon kunde äta lite lättare iaf =)
Ninni vilade länge. Men hon är ju inte helt kry hon heller, så behöver vila.

Jag har bara tömt diskmaskinen och sen fixat ett par maskiner tvätt. Mer händer inte idag heller.

När Ninni vaknade så åt vi lite apelsin och äpple och nu är det Mumin för hela slanten som gäller =)
Och hon går och stoppar sina pengar i sin byxficka, tar ur dem igen och visar mig dem, stoppar ner dem igen...och sen upp för att visa dem och räkna. Till 3 kan hon minsann räkna till. Men oftast blir det bara till 2 =)

Ljus. Jag vill ha en massa ljus! Värmeljus, blockljus, stora och små, runda och fina! Har bara bågra värmeljus kvar, blockljus har jag inte haft på länge... Är så fint och mysigt nu när det blir så mörkt så tidigt...

Så, nu ska hundarna få lite käk. Sen blir det fortsatt tittande på Mumin =)



Kommentarer
Postat av: Emilie

blockljus gör du själv lätt om du har ljusstumpar över...

smält stumparna över vattenbad, helst i rostfrittstål (lättast att få rent med papper sen)

Använd mjölkpaket, bakpulver burkar...ja vad som helst du kommer på att fylla upp i...köp lösa vekar.

Jag har gjort massor...kul dessutom ! =)

2010-11-05 @ 17:52:52
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0