Projekt

Maris kom och lämnade kaffet igår och tog sig en kopp med mig innan hon gick hem igen.
Ninni blev jätteglad när hon kom och fick mycket att göra med att visa saker och busa =)
"Iiia, ping" (Maria, spring!) och sen sprang Ninni =)
Sen gick Maria och vi skulle ta oss till affären...resten av eftermiddagen blev ett projekt!

Först ut med hundarna. Svor över att en dum hund tagit sönder en bajspåse som låg på altanen, för att undersöka om vad som fanns i den....detta fanns nu lite överallt på altanen...
Jag tog fram kläder till oss alla, klädde Ninni, sen mig själv och sist Lillan. Sen på med Ninnis ytterkläder och jag fixade med sjalen och skulle sjala Lillan. Kom på mig själv med attt det va ett tag sen jag sjalade och speciellt på det viset som Lillan skulle ha det....men blev rätt till slut och Ninni väntade så tålmodigt och fint på mig.
Sen begav vi oss. Träffade en av grannarna utanför, Ninni hälsade så fint. Ovanligt eller hur? =)
Pratade lite med grannen och sen gick vi vidare.
De håller på med nåt vägarbete uppe i korsningen och där är ju grävare och allt....hur coolt som helst tycker ju Ninni. Så vi fick stanna och titta och vinka lite på dem innan vi gick in och handlade.
Ninni tog kundvagnen och vi fick ihop vad vi behövde.
Ninni la upp varorna vid kassan och sen va vi klara där.
Ut igen och sen tog det lite längre tid att ta sig hem, då det va mer spännande nu att titta på arbetet, de hade börjat gräva och lastaren körde iväg och la grus i en stor hög.
Men vi kom förbi och gick vidare hemåt.

Hela Önneköp visste att vi inte va hemma och att hundarna stod ute...de berättade det själv för alla som bor här...hemskt!
Så. Började städa altanen.
Tog upp hundarna där igen.
Fikade med Ninni.
La Ninni, tog in hundarna en och en för att duscha av dem.
Lillan fick mat.
Jocke va på väg hem. Maten fick påbörjas.
Upptäckte att vi inte hade köttbuljong.
Jocke skulle fixa på vägen hem.
Sen kom Jocke hem...tog sin lilla tid ;-) och amten kunde bli klar. Ninni hade vaknat och fick se när Pappsen satte på saftblandarna på jobbebilen när han kom =)
Maten smakade bra och därefter tog Jocke en timme på soffan och Ninni badade innan vi väckte honom igen när vi kom upp igen. Lagom till Lillan skulle ha mat igen.
Jag började bli lite sliten...

Kvällen blev bra och mysig, drack te, åt lite pepparkakor och lyssnade på musik.
Vi somnade gott!

Har fått sova gott och bra i natt, så skönt.
Jag ska packa in hundar och barn i bilen sen och köra in till Hörby. Hälsa på mormor lite och sen ska vi till BVC och väga Lillan innan vi kör hemåt och fixar middag.
Får se när Jocke kommer hem idag, de har jätte mycket att göra.

Hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0