mögdag

Tog ut hundarna och skulle gå och tända i garaget. Ingen ström. Va fan, tänkte då är det nåt fel med kabeln.
In med hundarn igen och Jocke ringde. Det är han som använt kabeln över natten och den ligger på golvet i garaget...såg ju inte jag, va ju mörkt.
Lillan skulle äta, så jag la ner veden...skit!

Jocke skulle nog bli sen, så jag tänkte jag skulle klä oss och gå och handla då Jocke inte skulle hinna. Men fan, när Lillan hade ätit klart och fått blöjan bytt, Ninni kommit upp och Lillan blivit bytt igen. Så insåg jag att jag inte skulle hinna fixa hundar, klä oss, sjala Lillan och hinna gå till affären innan de stängde...

Allt smått under dagen och huvudvärken, slö och tröttheten...det har bara degat ihop sig till att summan av dagen är: mögdag!!
Nu vill jag bara att maten ska va klar och dagen kan lida mot sitt slut. Få lägga sig och vakna upp till en ny dag och hoppas på att den kan bli bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0