Målat och myst =)

Jocke kom hem och då vaknade Ninni med.
De lagade maten och det blev fiskpinnar och potatismos!! Åh, det är så gott!!
Sen ska man ju kanske inte äta så mycket med ögonen när det serveras, eller rättare sagt är klrt på tallriken för att ätas. Det ser kanske inte så aptitligt ut kan vissa tycka när en hög av potatismos, bitar av fiskpinnar och ketchup ligger i en salig röra på tallriken och bara väntar på att få avnjutas =)
Bara att sleva in!!

Jocke åt så han knappt kunde andas och jag va inte långt där ifrån. Ninni åt inte så mycket...hon hade smakat under tiden maten lagades, så va inte så hungrig när vi väl satt till bords. Hon fick iaf mat i sig =)
Sen somnade Jocke på soffan, Lillan fick mat i sig och sen målade jag och Ninni med vatenfärg. Faktiskt första gången. Vi köptr det förra veckan, men har inte blivit av än och innan har hon hållt sig till sina kritor.
Men idag målade vi och hon tyckte det va jätteroligt. En teckning gjorde vi tillsammans och sen gjorde hon en själv med =)
Men hon va trött...och det visade sig mer och mer sen, trams och lite mer trams.
Då fortsätter vi imorgon, menade jag på.
Inte poppis.
Men inte lönt att sitta där och bara tramsa och sen bara bli tillrättavisad. Så jag plockade undan, Ninni blev så sur på mig. Så sur har hon aldrig blivit innan....hon kan ta fram humöret den lilla damen =)
Men sen satte vi oss i soffan och kom överens om att vi fortsätter imorgon, tittade på Animal Planet ist på hundarna och hon mös ner sig under filten.

Jocke vaknade och sen blev det Pappsen-döttrar-mys i soffan =)
Puss, Pappa!






Hej fining!


Vi va ute och tittade på snön med! "Titta", sa Ninni, petade lite på snön som fastnade på min jacka och sen stoppade hon in handen i filten igen som jag lindat om henne.
Jag hoppas lite att det kommer ligga kvar imorgon, så Ninni kanske kan ut och leka lite. Men det får bli lite, hon är inte riktigt av med sin förkyldning så.

Imorgon börjar Jocke jobba!
Han ska börja jobba som spolare igen, så han är iväg när vi går upp imorgon.
Kommer kännas lite tomt och konstigt till en början, går nog inte att undvika, är ju van att ha honom hemma en del.
Men vi reder oss här hemma =)

Nä, nu orkar jag inte skriva mer, avbrott lite då och då ochjag tapper mig helt, så vi hörs imorgon ist.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0