Kvällsfika och vildsvin

Vi va ute och hälsade på hos Skogstrollen idag. Åkte dit efter att vi vaknat och gjort oss klara.
Kaffe och fika och Ninni mumsade, förutom på bullar, på clementin, gottegris =)
Sen hade hon fullt upp med kattungarna!!
Hon kom bärandes på den ena efter den andra, ibland va det upp och ner med....snälla katter ska jag tillägga!! =)
Stannade ett tag och sen tog vi oss hemåt, vilade allihopa och sen ikväll va vi och hälsade på hos Anette och Richard.

Anette hade dukat fram kakor, godsaker och hade dessutom en sockerkaka i ugnen. Men hon va väldigt skeptidkt själv till sin sockerkaka...hon hade gett sig på att göra en dubbel sats, som sen vad jag försod det som välde över lite när den gräddades, blev lite halv-välbakad på toppen och litta kladdig i mitten.
Mycket smet helt enkelt =)
Men den va god, så jag tycker inte hon ska pipa!!
Ninni diggade den med och åt nog mest =)
Timmarna rullade snabbt på och efter en titt på vildsvinen, så körde vi hem.
Ninni fick tittat på grisarna och Atlas fick med hänga på. Första gången han ser levandes vildsvin. Han stod mest och glodde, visste nog inte riktigt vad han skulle göra. Får stick dit en dag när det är ljust, så han kan se dem bättre.
Han blev ju iaf inte aggressiv eller sprang därifrån, så det va ju bra iaf =)
Tack ska ni ha för en trevlig kväll!!!

Ninni hon somnade som en stock när jag la hennr, annat än vad lillasyster gjorde. Hon vaknade till lite väl när jag bytade blöjan på henne och blev nog lite förrvirrad, trodde nog det va dags för mat och ville inte somna om. Så det fick bli ett litet extramål till henne nu. Men så somnar hon väl gott sen iaf =)

Tradit väder har det varit idag, riktigt höst-skit, rent ut. Inget kul alls, inte mycket man kan hitta på...kan ju alltid hoopas på att det kanske kan va lite finare imorgon. Vädert kollar jag inte på...vet ju aldrig när det stämmer eller inte...

Nåja återstår att se. Imorgon ska vi in och väga Lillan! Se så hon har gått upp som hon ska, men det tror jag, nu kan hon ha på sig stl. 50 och då fylla ut dem lite bättre =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0