Ja.....

...vad ska jag säga. Det blev en absolut skitdag igår.

Började när jag varit ute och sågat lite ved.
Pratade med Jocke i telefon och då sör jag plötsligt något som droppar. I köket...och nej det va inte kranen!
Det va en liten pöl på diskbänken. Men den växte rätt snabbt och parade sig med en pöl som kom från andra änden av diskbänken och sen va det vatten överallt!!
Det droppade från taket, från skåpet, rann längst väggarna och lampan började fyllas med vatten!!
VA FAN!!

Fick tag i hyresvärden och han sa då att det va för att vi kört igång pannan....jag skulle tömma pannan på vattnet.
Jaha, hur?
Han kunde inte svara på exakt hur jag skulle göra, vart den saken va på pannan. Så jag sa att jag ringer Fribbe ist, han kan!
Ringde honom, tur va så va han hemma =)
Så. Än en gång kom svärmor och svärfar till undsättning och hjälpte mig. Det va så gulliga att de sågade upp lite ved till mig med.
Enormt tack!!!

Ja. Sen blev det mindre och mindre vatten och jag kunde börja ta undan en del av alla handdukar och burkar, spannar och flaskor som stod här och var.....

Helt slut i huvud och kropp senare på eftermiddagen va jag, så jag vilade en stund när Ninni med gjorde så. Lillan sov gott med mig i soffan tills Jocke kom hem.
Det behövdes.

Va en rätt hängig och oglad kväll sen med. Inte på topp nån av oss...


Ja, så va det igår i korta drag....idag en lite bättre dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0