Inte så många timmar

Lillan har ett par nätter här nu senaste dagarna faktiskt förlängt sin natt sömn med en timme, en omgång iaf. Lite lyx =)
Men det fick jag igen för nu i natt...var 3:e timme har hon vaknat. Och typiskt nog, så la vi oss ca en timme innan det va dags för henne att äta, så där fick jag knappt en timme, sen 3 timmar till nästa gång.
Det är rätt lugnt, men sen resten av morgonen blev rätt dryg.
Va uppe med Lillan vid 5-tiden och sen vaknade jag när Jocke hade gått upp. Hörde inte hans klocka eller nåt, undrar om det inte va nån av hundarna som gick rundor, ibland vaknar jag till då.
Men, men det va ingen fara. Jag vill helst vakna till om Jocke ska iväg när jag sover, vill kunna säga hejdå. Viktigt.
Va uppe med Jocke den lilla stund innan han körde till jobb och la mig sen igen.
Men Lillan hade nog lite mag-kör, för hon vaknade till och sen hade hon problem att somna om.
När hon väl hade somnat och jag precis va på väg att försvinna iväg till drömlandet, så va det hundarna som väckte mig. Den här extrakollen de har när vi är själva hemma ni vet...drygt!! De vaktar ju såna onödiga saker!! Synd bara att de inte vet det.
Klockan tickade och jag tror jag fick ca 20 minuters sömn innan telefonen ringde!
Va fan...såg att det va nåt Hörby nummer, men har ingen aning om vem det va, så jag svarade inte.
Sen ringer luren igen när jag är på väg att somna igen...det va BVC.
Jocke va ju tvungen att ha bilen idag, så vi bokade om tiden för Lillans vägning. Blir på torsdag ist.

Jocke kommer ha en bil sen som han kan ta sig till och från jobb med,  så sen kommer jag ha bilen hemma.

BVC, ja hon ringde och Ninni vaknade denna gången, så sen började dagen....Ninni hade kissat igenom blöjan, så det va bara att börja tvätta. Sen mornade Ninni sig i soffan, jag släppte hundarna och Cox som börjar testa alla gränser han kan ville inte komma in, så lagom glad blev jag. Jag hade bara foppa tofflorna på mig med och blev helt blöt om fötterna när jag gick i gräset, det bidde kallt!!!

Sen vaknade Lillan och va hungrig.
Innan i natt, så la jag henne på filten och bytade på henne och hon lyckades precis kissa innan jag fick på henne den nya blöjan...så den filten fick åka i tvätten.
Jag la henne här i soffan på en filt i morse med när jag skulle byta....gissa vad som hände...och ni kan ju räkna ut vad jag kommer göra idag. Jepp, tvätta!!

Sen har jag Maria en stund, hon ringde och checkade läget. Stackaren ska in på återbesök idag med sitt öga och se om det är ok denna gången. Håller tummen!!!

Jag och Ninni har vikt pappersflygplan med och det tyckte hon va roligt. Vi va inte så bra på att kasta nån av oss och jag vet inte riktigt om jag vek rätt. Men en bit kom de iaf =)

Nu vilar Ninni. (en del av det jag skrivit om har hänt under tiden här, jag fick avbryta bloggandet)
Lillan ska nog snart äta och sen ska jag med vila!!

Så vi hörs sen =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0