Hörby-check!

Så. Eftermiddagen igår ägnades i Hörby och jag ringde och checkade med mamma så att hon va hemma när vi kom. Ja, inte går hon så långt, tantan har gått och ramlat igen och har ont i ryggen.
Så skulle göra oss alla klara för avfärd. Gav hundarna mat ute på altanen och släppte dem sen för nr. 1 och eventuellt 2.
En hund i taget som vanligt och jag började med Cox.
Och där försvann Cox!
Jävla hund!!
Han har ju en del hormoner och mög i kroppen och vill gärna testa gränser och gärna utforska omvärlden lite mer. SÅ han stack!
Vansinning blev ju jag. Han bara tramsade när jag försökte få in honom med....respekten tappade han nog på vägen...
Så jag hällde upp mer mat i en skål, fick hans uppmärksamhet. Den försvann igen. Jag skramlade lite med maten i skålen. Han satte sig och sket. Jag började koka, skramlade lite till med maten och när han lassat klart kom han som ett skott!
HA!! Glöm att du får nån mat din skit.
Atlas fick den ist och Cox fick med envisa Anna att göra. Ligg pladask till envisa Anna tycker du får röra på dig. Inte så kul tyckte han.
Sen fick han gå i koppel ut i bilen!
Så. Då vad det bara barnen kvar. Och jag själv.
På med kläder, en efter en.
Sen ytterkläderna, en efter en.
Sen in i bilen och inte nog med att jag skulle låsa dörren och hade Lillan i famnen. Mitt i allt skulle jag bära Ninnis snutte och hennes napp...tack =)

Men vi kom iväg och jag lämnade snabbt Ninni hos mormor och sen iväg till BVC med Lillan.
Hon vägde 3480 och va 50 lång!! Men Gun ville inte dra i Lillans ben mer, så hon sa att där va lite till på längden =)
Sen fixade jag lite papper och jag handlade. Det blev en pall till Ninni. Vi har toalettstolen precis brevid hanfatet och Ninni brukar klättra upp där för att tvätta händerna och så. Har funkat hur bra som helst.
Men hon druttade ner nu i dagarna, så en pall har fixats så hon slipper få en bula till.....

Sen körde jag tillbaka till mamma och vem satt inte i badet när jag kom upp om inte Ninni =)
Jättenöjd!
Moster Russi kom med upp en sväng. Trevlig när det blir en liten träff av det hela =)
Moster Marjo pratade jag med i telefon och vi ska se om vi inte kan ta en träff nästa vecka hos mormor.

Mormors hår blev färgat, fint blev det och efter att mormor och Ninni käkat lite, så packade vi ihop oss och for vidare till morfar.
Han har ju namnam-skålen och självklart vet Ninni var den står. (inte så svårt, det är mitt på bordet :D )
Hissen upp till morfar fixade Ninni med, trycka på rätt knapp är en fördel...det gjorde hon inte hos mormor, så där fick vi åka upp en vånging innan vi kom ner på rätt plan. Men det är ju så kul att trycka på knappar... =)

Kaffe och fika hos morfar och han va så glad att vi kom. Vi pratade om det förra veckan, men blev inget då.
Men Ninni va trött. Full rulle hos mormor hela eftermiddagen och ingen vila hade det blivit heller. Så extrabatterierna va inkopplade.
Vi stannade inte så länge, tog oss ner till bilen igen och ja, sen somnade Ninni nog innan jag kom från parkeringsplatsen =)

När vi kom hem klaffade vi det lagom med Pappsen som också kom då.
Mat fixades och vi åt.

Det va den dagen =)



Idag har vi bara varit hemma. Vi lekte med Ninnis studsboll och sen när den rullade in under soffan, så hittade vi inte den...men där va en massa annat!
Att det va nån av alla Pappsens strumpor som ätit upp Ninnis boll va vi överens om.
Sofforna är inget jag städar noga under speciellt ofta. Ja, det skulle man nog gjort, men asa ut dem och ha sig är inget man tycker är överdrivet roligt. När jag dammsugar, så tar jag vad jag kommer åt med munstycket. Sen får det bli riktig städning under dem lite då och då.
Idag blev "då och då".
Fan vad strumpor där låg under!!!
Ja, de flest va Jockes. Jag vet att de legat där, men det är inte mina strumpor och inte jag som kommer sakna dem när de tar slut i garderoben.
Men nu fick jag nog. Så vi drog fram båda sofforna och har städat och gjort fint nu =)
Bollen, ja den hittade vi!! =)
Sen dammsugade vi resten av våningen med och fixade lite. Så nytta har vi gjort idag, trots att jag inte trodde det faktiskt...hehe.

Jocke kom hem i tid idag! =)
Vi vilade allihopa när han kom hem och sen lagade han mat. Kotletter, japp gott gott!!
Fotboll efter maten tittades det på, varvat med bus med Ninni och mys med tösrena. I sängen med Ninni och nu sitter vi och chillar =)

Har ont i ryggen. Vi har fått ovanan att sova på soffan igen. Men det är liksom lättare med nu med Lillan, upp och byta blöja, amma, har allting här nere och så stör vi inte Ninni för mycket och hundarna springer inte runt.
Men iaf. Lillan sover i hörnan, så det blir "ovanför" mitt huvud om man säger så. Kanon när hon tappar nappen och jag ska ge henne den, bara att asa sig upp lite, sträcka armen och ge henne den.
Men det är ett problem. När jag då asa mig upp lite, så ligger jag lite som en kråka över armstödet med överkroppen.
Där har jag somnat några gånger....
Första gången väckte Jocke mig, han va fortfarande vaken och helt plötsligt väcks jag av honom och han undra lite hur jag kan sova där. Tja, trött kanske =)
Undrade lite själv hur jag lyckades, det va inte så skönt.
Men det skiter tröttheten i ska jag säga er, för nu har jag vaknat på nätterna i den här kråkställningen, jag tror det är 3 ggr de senaste nätterna och det gör jävligt ont i ryggen!!!
Jag asar mig ner i soffan igen och bannar mig själv för att ha somnat så igen och nu har jag ont i ryggen...klanthoe!
Nåja, vad vore en bal på slottet....Lillan sover iaf gott med nappen i munnen och håller mig i handen =)

Imorgon ska vi till Baronfamiljen =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0