Handlat

Inget smör hemma, då jag glömde sist jag handlade och lite annat som fattades här hemma.
Så när Ninni hade vaknat och mornat sig, så klädde i på oss, jag sjalade Lillan och vi begav oss mot affären.
"Brrr" sa Ninni och pekade på all snön och sen va "titta" det ord som användes mest och hon pekade på alla snödrivor =)
Väl uppe vid "torget", så ville inte Ninni gå mer. De håller ju på att gravä där och Ninni har bara tyck det varit kul och intressant innan, men idag diggade hon inte det. Så jag fick bära henne den biten.
Sen handlade vi vad vi behövde och gick hemåt igen. Då va det inte så farligt med alla maskiner, hon kollade vad de gjorde och sen sa hon hejdå till dem och gav dem slängpussar =)
Dock när vi sen kom hem, så kom jag på att jag glömt köpa köttbouljong...igen!

Vi har suttit och myst i soffan, ätit ostmackor med tomat och druckit varm bojboj =)
Läst lite böcker med och nu ska Ninni snart gå och vila.
Jag ska ut och såga ved. Här är litt kyligt inne...

Ska sen fortsätta med tvätten, ta fram julgardinerna och tvätta dem så det är klart tills på söndag =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0