God morgon

Ja, god morgon på er allihopa!
Sitter här i soffan, Lillan väckte mig för en timme sen, dags för frukost och sen har vi legat och myst. Nu håller hon på att somna igen och jag väntar på att nästa Ängel ska vakna till liv =)
Men vår stora Ängel vaknade i natt. Jag hade redan somnat här på soffan, men Jocke va vaken, så han fixade. Hon hostade och va lissen ögat. Men sen gick hon och la sig igen, snäckan.
Men med tanke på det, så är där nog en halvtimme, timme till innan hon vaknar...eller inte. Hon ligger här och mornar sig nu =)
Lillan tjöt till och Ninni vaknade =)
Då börjar dagen nu då. Det är disk och tvätt och lite städning som står på schemat tycker jag. Och Ninni brukar ju va glad för att hjälpa till, duktig är hon med =)

Jocke är inte hemma. Han stack efter 8 nån gång. Han är iväg och skjuter in sitt gevär idag, han fick det igår, happy, happy...happy Jocke!! :D
Fint är det, jag tycker bra om det jag med. Jag ska med panga med det, se när vi kan komma ut på banan =)
Får se när han kommer hem.
Sen ska han hämta vinterdäcken och iväg och byta till dem, väck med sommardäcken nu. Lika bra.
Sen kanske han kommer hem en sväng, vi får väl stoppa något i magen ihop idag iaf, för sen ska han ha sin "premiär" idag. Han ska ut och jaga, sätta sig på kvällspasset. Nu har han ju allt, examen, licens, vapen och marken att jaga på. Lyckliga han! =)

Ja, så jag tänkte att vi här hemma kunde ha en liten fixardag, i vår egen takt.
Ninni har nog redan kommit igång, hon sitter och sjunger här för mig, gullis!!

Nu ska jag sätta på kaffe, så jag med kommer igång ordentligt och sen får vi väl sätta på lite musik som alltid är bra när man städar =)


God morgon från mig och Lillan







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0