Cheesecake...?

Ja, vi får se hur dennahärade cheesecake blev idag.... Tog fram allt, började och såg sen att där är ju nån som smakat av ena ostpaketet...så den hade blivit dålig. Suck.
Nåja, får bli en halv sats ist då, så jag körde på.
Detta med att göra halv sats hade jag glömt när jag kom till att vispa grädden. Tog som till full sats!!
Smeten smakade en del grädde ska jag säga...
Men jag la till lite socker för att få bort den värsta grädd-fet-smaken. Men lite irriterande va allt nu...gjorde klar den iaf och det är ju bara att smaka sen om den går att äta eller inte.
Tradit bara när jag vet att jag kan göra en bra cheesecake och nu ska den bjudas på Syster Yster och dem när de kommer imorgon... Men wtf, de får bara skita i att äta den om det inte passar =)
Tänkte att jag skulle se om jag hinner göra en kladdkaka ändå imorgon, så finns den ju iaf =)

Ninni ligger och sover, Jocke är iväg och jobbar med Micke och jag ska ner och ta en dusch nu, sen funderar jag på om jag skulle göra mig en kopp te och göra eld i kaminen, mysa ner mig under filten och zappa på tv´n.
Men får se när Jocke kommer hem, blir kanske film eller nåt då ist =)

Ha en bra kväll, vi höres imöra igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0