Blev lite deppigt...

Hormonerna och mörkret fick tag i mig till slut.... Kände det lite på mig, iaf att mörkret skulle få klorna i mig, när jag i förra inlägget skrev om ljusen.

Jag har länge klarat mig ifrån att inte känna nån deppighet pga att höstmörkret, men nu kan det va lite för att vi bor här, jag har inte upplevt en höst här innan och helt ärligt, om man tittar ut mot trädgården, så är det helt svart, sånär som på en gatlykta som lyser...Sitter man i soffan och tittar ut, är det som en svart vägg utanför altandörren.
Mörkret kommer ju så tidigt med. Mög.

Så summa sumarum. Deppo kom och hälsade på mig idag och drog ner mig. En del tror jag har att göra med att sömnen inte är som den ska än. Det är ju max 4 timmar jag sover i sträck, sen är det en liten dam som är hungrig ju. Så sömnen kan jag kanske skylla lite på också. Men jag försöker faktiskt vila så fort jag kan! =)
Ja. Så tidigare ikväll, så kände jag hur jag sjönk. Inget kul. Men jag och Ninni mös till det i soffan. Hon ville mysa och titta på Mumin, vi bäddade ner oss under filten =)
Kändes rätt lugnt då. Slängde iväg en tanke till Jocke...hade varit så toppen om han med hade varit hemma.
Skulle skicka ett mess till honom, men då va sms-perioden också slut....BULL!!
Men jag och Ninni mös vidare.
Sen ringde Jocke. Inte bra. Han och Salle har den magin att kunna bryta mig om det är något.
Och han lyckades även denna gången. Räckte att jag fick höra hans röst. Men sen märkte han och då blev det värre.
Jobbig när man själv inte kan sätta fingret på vad det är, det är ju egentligen ingenting, man är bara blä...!

Nåja. Bara att bita ihop och ta sig igenom...

Ninni märkte hon med, vilket jag inte tycker om. Men vilken tjej vi har!! Hon fixade till täcket och kudden till mig och gav mig t.om snutten! =) Älskade Ninni!!!
Hon kröp ner under filten hos mig igen, tog snutte, då fick det räcka för min del tyckte hon =)
Sen fick det hända något och det blev bad. För båda töserna!!
Men inget jag gör om igen iaf, inte på varsitt håll iaf. Då får det bli att vi bada tillsammans, eller Ninni och Lillan.
Ninni tyckte det va rätt bull att jag inte kunde hålla dusch-munstycket...så lite tårar där. Och sen skulle ju Lillan äta och det tyckte ju Ninni va rätt tradigt det med.
Men sen när Lillan va klar, så blev det Ninni-tajm helt och hållet =)

Vidare upp sen och Lillan sov gott. Ninni och jag mös ner sig i soffan igen med vindruvor och tittade på Mumin. Jag gjorde eld i kaminen och helt plötsligt så kom Jocke hem!!! =)
Så skönt. Så glad jag blev. Min andre hälft va hemma! Han fick visst sluta tidigare =)
Snällt =)
Då kändes allt topppen!

Nu sitter vi här i värmen från kaminen, smuttar på Blossa Glögg och jordnötterna står på bordet. Mys =)



Kommentarer
Postat av: Emilie

usch då, inget kul att bli deprimerad...hoppas det släpper snart.

Ja spara alla stumpar...har man då olika färger så kan man göra häftiga mönster, randiga osv. =)

2010-11-06 @ 08:15:03
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0